Hoe print in een batch van bestanden in een door mij te kiezen volgorde?

Ik moet ervoor zorgen dat dagelijks 300-400 bestanden worden geprint. Dat zijn pdf's (facturen) en een bijlage die in zowel Word, Excel als ook PDF kan zijn opgemaakt. Alle bestanden zitten in één map.

Als ik alle bestanden in de map selecteer en via het rechtermuismenu een 'print' commando geef, komen de bestanden er in willekeurige (althans, zo lijkt het) volgorde uit. Ik wil zelf de volgorde aangeven en met 1 printcommando ervoor zorgen dat ik ze ook in die volgorde van de printer kan plukken. De bestandsnamen zijn bijvoorbeeld:

123.pdf
123_bijlage.doc
124.pdf
124_specificatie.xls
125.pdf
125bijlage1.xls
126.pdf
126urenoverzicht.pdf

Toegevoegd na 56 seconden:
'in' in de vraag moet 'ik' zijn.

paulus811
13 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

Typisch iets voor een batch script, kijk eens naar Windows Scripting Host, of de opvolger die geloof ik de PowerShell heet. Hier vind je er alles over: http://technet.microsoft.com/en-us/scriptcenter/default
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dank je, ik ga er eens induiken

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat een batch (.cmd) script hier kan helpen.
Daarmee de files een voor een printen.
Ik heb geen voorbeeld bij de hand, maar google kan misschien helpen...