Hoe kan ik een .wmv video die verkeerd geïndexeerd is weer goed laten werken (en dus importeren in windows movie maker)?

Ik had in al mijn .mov filmpjes naar .wmv geconverteerd, maar nu kan ik 5 willekeurige filmpjes niet importeren in windows movie maker, met de foutmelding;

Het bestand C:\Users\Ilse\Pictures\ckv 3\IMG_0707.wmv is niet geïndexeerd en kan niet worden geïmporteerd.

De rest, waar precies hetzelfde mee gebeurd is doet het wel gewoon.

Ik heb daarna nog een repair programma geprobeerd, maar daar bleef het hele beeld bij hangen, en werden het hele grote pixels.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik vrees het ergste.

Mijn ervaring is dat er bij WMV files maar 2 mogelijkheden zijn. Ze zijn goed en dat is fijn, of ze zijn corrupt en je kunt ze weggooien. Het lijkt bijna of WMV helemaal niet past in het rijtje MOV. AVi. MPG, MP4 en al die andere formaten. Het is mij nog nooit gelukt een WMV te repareren, terwijl er voor andere formaten prima software is, zoals DIVX-fix en MPG-corrector, met prima resultaat.

Misschien een tip? Zorg dat in je converter de optie "delete original file" (of zoiets) niet is aangevinkt. Je bewaart dan het origineel. Controleer de geconverteerde file zelf eerst goed, voor je de originele files weggooit. Vooral bij WMV files kun je dan veel gedoe voorkomen.

Als ik een WMV file controleer hoef ik eigenlijk maar één ding te doen. Even kijken of je een sprongetje van 10 seconden (afhankelijk hoe je dat hebt ingesteld) kunt maken. Zie je na dat sprongetje, wat je beschrijft in de een na laatste regel van je toelichting (hangend beeld, grote pixels), dan deugt de WMV file niet.