Ik wil in Excel komma's vervangen door punten omdat er bedragen als tekst moeten worden ingelezen hoe gaat dat?

zoeken en vervangen in excel lukt niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
62.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je niet bij spellingscontrole oid de komma vervangen door een punt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en... is het al gelukt?

Het beste antwoord

zoeken vervangen in Excel werkt wel, maar waarschijnlijk is het getal wat er nu staat de uitkomst van een formule. Kopieer de getallen dus eerst als waarde/value (copy>paste special>value) en doe dan zoek-vervang. Let wel op dat als je een . in duizendtallen hebt, het in twee slagen uitvoert.

dus eerst zoek , en vervang door # (als voorbeeld)
dan zoek . vervang door ,
dan zoek # vervang door .
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit was inderdaad het probleem

Andere antwoorden (3)

voor je gegevens in een cel ingeeft plaats eerst een apostrof ( ' ).
Excel ziet deze celwaarde dan als tekst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eerst in de celeigenschappen van de kolom waarin de cijfers staan aangeeft dat het Tekst is, dan worden de cellen als tekst behandeld ook al staat er in cijfer. Dan kan je zonder probleem de punten in komma's veranderen. Die celeigenschappen kan je wijzigen door de kolom te selecteren, met rechts te klikken op de kolomnaam en dan te kiezen voor Celeigenschappen en Getal. Sluit af met OK.

Toegevoegd na 3 minuten:
in cijfer = een cijfer.
Amadea
13 jaar geleden
Verander de kolommen door de kollommen te selecteren die je als bedrag wilt zien klik op de rechter muisknop en kies celeigenschappen en kies getal of financieel