Ik beschik over een SD-slot op mijn laptop maar als ik een SD-kaartje insteek, wordt het niet zichtbaar. Welke software kan ik waar vinden?

Ik had het probleem ook bij een eerdere installatie. Maar ik kan met niet herinneren welk programma ik toen gratis heb kunnen downloaden op het te laten werken. Kan iemand me een link geven naar freeware?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ten eerste moet je de juiste of actuele driver voor het SD-slot hebben. Ten tweede kunnen niet alle ingebouwde SD-kaartlezers alle formaten en groottes aan (vaak is het bij 4GB en/of HC kaarten voorbij). Dan kun je dus alleen kleinere kaarten gebruiken. Verdere software heb je niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet elk SD-kaartje word herkent door een SD-slot.
Zoals sony heeft een extra hulpmiddeltje meegegeven waardoor deze overal kan worden gebruikt.
mogelijk is jouw SD-slot alleen geschikt voor een aantal kaartjes, dit is makkelijk op te lossen door een externe card-reader te kopen voor een paar euro daarmee kan je vrijwel alle SD-kaartjes gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dit een probleempje wat te maken heeft met Map-opties.
Doe eens het volgende :

Ga naar Map-opties
Klik op het tabblad Weergave.

Klik onder Geavanceerde instellingen op Verborgen bestanden, mappen en STATIONS weergeven en klik vervolgens op OK.

Druk vervolgens op Windows E ..en nu zou dat staion ,waarin zich deze SD kaart zich in bevindt zichtbaar moeten zijn ( en mogelijk nog meer stations..bijv. USB sticks etc. )

Succes