Problemen met 5.1 Surround sound configureren, wie helpt me?

Ik heb een Z-5500 surround set van Logitech. Deze heb ik met normale kabeltjes aangesloten op mijn computer. (Kabeltje voor center en subwoofer, kabeltje voor rear en een kabeltje voor front)

Ik configureer de instellingen met de VIA HD Audio Deck driver. In dat programmaatje heb ik alles goed ingesteld en als ik daarin een test doe komt elk geluid uit de juiste box.

Als ik in Windows 'Geluid' mijn afspeelapparaat gaat testen komen de geluiden van de front speakers uit de rear speakers. En als ik een spel speel als Black Ops, of een Film met 5.1 geluid kijk klinkt het geluid ook niet goed. Veel stemmen vallen bijna weg en zijn niets meer dan wat gemompel. Andere geluiden hoor ik nog wel. (Mischien sommigen ook niet maar de stemmen vallen natuurlijk op.)

Ik ik hoop dat er een expert is die me kan helpen!

Toegevoegd na 1 uur:
KABELTJES ZITTEN GOED, GELUIDSKAART IS PRIMA. ZOIETS IS HET NIET.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (2)

Staat er geen optie aan wat front en rear verwisselt? Kijk ook of je de polariteit van de boxen juist heb aangesloten. Als je namelijk +en- hebt verwisselt aan 1 kant krijg je het effect of er geluiden wegvallen, vooral de lage tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je geen 5.1 audiokaart in je pc kan ook