Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik oude spelen speel dan gaat vaak traag waar ligt dat aan

waar ligt dat aan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
933

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Misschien is het spel niet meer helemaal compatibel. Werkt alles verder wel? Je kunt het wel als bijvoorbeeld XP uitvoeren door eigenschappen>compatibiliteit>uitvoeren als (bv.) XP service pack 2.
Als andere spellen ook traag werken, heb je misschien niet zoveel RAM geheugen. Je kunt denken aan een uitbreiding van je RAM geheugen of een een speciale 'game' computer die zich onderscheiden van de rest met een betere videokaart (voor de graphics) en meer geheugen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan het waarschijnlijk aan het spel en besturingssysteem. Zoek op google naar dosbox, dit is een programma dat oude spellen comportable maakt om te spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan de snelheid van je computer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk aan het spel zelf,het was gemaakt voor (laten we zeggen) XP en dan draai jij hem (bijv.) af op vista.
daar is het spel niet op afgestemd en de pc natuurlijk al helemaal niet.(qua processor enzo)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oude games kunnen misschien niet helemaal overweg met de nieuwste pc's van tegenwoordig.

Ze zijn niet gemaakt voor quad core, en dan kunnen ze misschien alsnog op maar 1 core lopen.

Verder, als je genoeg ram geheugen e.d hebt, zou het ook kunnen zijn dat (als je cd-rom's gebruikt) die misschien beetje beschadigd zijn na veel spelen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan aan je pc liggen ,maar het kan ook aan je spel liggen!
want oude spellen zijn meestal niet meer van nu!

bijv. als ik een oud spel in een pc doe van 2011 dan hapert die denk veel heel hard, het kan ook zijn dat je het zelfs niet pakt!


maar als ik een oud spel in een lpc doe van 2003 dan denk dat het spel super goed doet!

het ligt er maar aan wat de rede is van de oorzaak!

er staat meestal op de achterkant van het spel wat je pc nodig heeft voor een spel te spelen!

ik geef je veel succes! maat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding