Kun je een montage programma overzetten met een usb-stick

Hallo, ik heb acrsoft showbiz, een redelijk bekend montageprogramma bij mijn opa op de pc staan, maar hij heeft de cd niet meer, is er een manier om het programma op mijn pc te krijgen? En hoe werkt het dan met de lecentieovereenkomst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

De kans dat zoiets lukt is maar heel klein, vooral omdat je schrijft dat het installatie-programma op een CD stond.

De meeste programma's moet je eerst installeren, d.w.z. dat het wordt uitgepakt, en er niet alleen in de door jou gekozen map allerlei files worden neergezet, maar ook op andere (lastig te achterhalen) plaatsen. B.v. in de map "application data".

Software die je wel probleemloos kunt overzetten, is vaak klein en simpel. Je pakt het installatie programma dan gewoon uit, er verschijnt een EXE file en je kunt direct aan de slag. In dat geval komt alles in één map te staan, en kun je het heel simpel copieren.

Je kunt het gewoon proberen door de hele map uit "program files" te copieren, en dan te kijken of het nog werkt. Ook kun je even met de functie "zoeken" op je C schijf, kijken of namen als acrsoft en/of showbiz op veel verschillende plaatsen op je C schijf staan. Is dat het geval, dan is het uitgesloten dat je d.m.v. copieren of verplaatsen het programma op een andere computer aan de gang krijgt. Je zult dan de originele CD nodig hebben.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk bedankt! Ik ga het morgen meteen proberen

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de map(pen) met de bestanden kopiëren en op je eigen pc installeren, of de licentie dan nog geldt ligt aan de licentie en het programma. Of je installeert het programma meteen op je USB stick wat ik niet aanraad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, dit eerste werkt alleen als er een setup bestandje bij zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, ik ga het morgen proberen