Ik gebruik een Imac. Hoe kan ik zien welke programma's effectief draaien wanneer ik hem aan heb staan? Hij wordt een beetje langzaam. Vandaar de vraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Onder de logootjes van die balk op je bureaublad staan lichtjes als een programma in gebruik is. Om een programma helemaal af te sluiten, zul je niet alleen op het rode kruisje moeten klikken, maar ook met de cursor op het logo van het programma dat je af wil sluiten gaan staan, dan rechter muisknop en vervolgens 'stop' of 'beëindigen' o.i.d. Het lichtje gaat dan uit en het programma is nu gesloten. De volgende keer dat je het opstart zal het icoontje gaan 'springen.' Dat betekent dat ie helemaal opnieuw opgestart is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig! Die kleine bolletjes onder de icoontjes zijn me nog nooit opgevallen! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een vraagje: Waarom blijft het 'lampje' onder het 'Finder' icoontje wel branden? Er is ook geen 'stop' optie als je op het icoontje klikt. Bij de andere programma icoontjes heb je die optie wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is omdat Finder het gebeuren 'achter de schermen' is van de hele iMac. Vanuit hier wordt alles wat je doet geopend of opgeslagen. Dit moet dus altijd geopend zijn, omdat je anders niet zo veel kan. Bij een windows pc is 'deze computer' ook altijd toegankelijk voor van alles, alleen is daar niet zo'n duidelijk lichtje wat aangeeft dat het werkt.
Idd, inplaats van helemaal daarnaartoe te gaa. Kan je ook appeltje (command) + Q klikken