ik ben het wachtwoord van mijn pc vergeten hoe kom ik terug in mijn pc zonder herinstallatie? (omdat er veel belangrijke documenten opstaan)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
9.8K
capthavoc
12 jaar geleden
xp? windows 7? vista ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
windows xp

Het beste antwoord

Met ophcrack of zo iets dat is een linux boot cd. Die kraakt wachtwoorden tot 11 tekens. Ik zoek mirgen een lunk voor je op.

Toegevoegd na 1 minuut:
*link *morgen

Toegevoegd na 15 uur:
Zoals beloofd:

dit is de link naar de download pagina:
http://ophcrack.sourceforge.net/download.php

even naar beneden scrollen dan zie je live cd voor xp staan.

Dit is een booteble iso bestand die je moet met imgburn even branden.

http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/Data-CD-DVD-Burning/ImgBurn.shtml

Vervolgens moet je vanaf de cdrom opstarten! dit kan door boot priority aanpassen in de bios of ff lezen wat tijdens het starten op de scherm staat zoals "press f6 to select boot device"

Tijdens het booten van het cd word gevraagd in wat voor manier je de linux wilt later draaien. Pak gewoon de default of automatic
Verder zal je allemaal tekens gaan zien en daarna kom je in linux hij zal verder alles zelf doen dus je hoeft alleen te wachten.

Hier heb je nog een link van hoe het eruit zal gaan zien. vanaf een minuut of 2:40 bekijken

http://www.youtube.com/watch?v=Er0TdnSIkeg&feature=related

Het duurt wel ff lang dus wacht rustig een uurtje of 2 af :)

PM me als je er ergens vastloopt

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel vriendelijk van je alvast bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle uitleg en moeite om het op te zoeken :)

Andere antwoorden (4)

Moeilijk dan moet he gaan hCken denk ik
Of je zet die harde schijf in een andere pc
Met een andere windows installatie
Opstarten en je hebt toegang tot je gegevens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je er misschien inkomen als administrator (zowel gebruikersnaam als wachtwoord) of als gast?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was de enige met een account op die pc, dus ik denk van niet
Start de pc op in veilige modes en ga naar het configuratiescherm , naar gebruikers en naar wachtwoord. Verander het daar in een wachtwoord naar keuze. Mocht dit niet werken, omdat je het ook in veilige modes moet opgeven kan je het het programma reset password gebruiken. Dit kan je vanaf een cd opstarten en deze vraagt voor welke gebruiker het wachtwoord moet worden veranderd. Van dit proggie zullen wel wat varianten zijn. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn speciale cd's die je wachtwoord te weten kunnen komen. Als je dan dat wachtwoord kan je dat intypen. Zoek maar eens meer info op google ofzo