Google Analytics (GA): kan GA wel de plaats waar de bezoeker vandaan komt weergeven?

Via bezoekers/kaartoverlay kan je zien waar de bezoeker vandaan komt. Mijn GA lijkt te werken, maar de plaats van bijv een bezoeker van gister klopt niet. Kan het zijn dat slechts de server van de bezoeker zich in de plaats bevindt die GA weergeeft (volgens mij niet nl.)..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Waarschijnlijk baseert GA zich op de locatie van het ip-adres. In 95% van de gevallen klopt dit, maar vaak ook niet. Mensen die via een bedrijfsnetwerk surfen, een proxy-server gebruiken, mobiel surfen of hun surfgedrag opzettelijk anonimiseren, daar werkt het niet bij.

"De server van bezoeker", dat zou zo'n proxy-server kunnen zijn. Die proxy geeft het internet-verkeer door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt logisch idd.