is er een programma waarmee ik binnen een bedrijf laptops kan registreren?

Ik werk binnen een bedrijf met +-100 nu komen er binnenkort nieuwe laptops en wil ik dit zo overzichtelijk mogelijk houden wie wat heeft en wat de naam medewerker, configuratie, type, s/n, p/n etc etc allemaal netjes staan ik heb me suf zitten zoeken maar ik kan niets vinden heeft iemand hier een oplossing/ervaring mee?

ik wil geen acces database oid. ik wil iets kant en klaars waar ik ook dingen in kan aanpassen.

Toegevoegd na 1 uur:
--> ik had het anders kunnen formulieren maar ik wil geen Office applicaties gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.6K

Het beste antwoord

Met Altiris kan dat. Zit natuurlijk ook een database achter... maar daarvoor meldt elke client automatisch dagelijks z'n user, geinstalleerde software, hardware, serial nr, computernaam, IP-gegevens etc etc. Daarnaast kun je met Altiris ook software en PC's installeren, echter voor je zover bent, ben je wel effe aan het configureren...

Of dat met ca 100 PC's loont... dan is toch een fatsoenlijke Excel-tabel sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb ik misschien wel wat aan, nu nog voorstellen ;) bedankt iig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekoppeld aan een barcode leser (+ etiketten) of via een opgeplakte RFID chip, kun je dit natuurlijk nog makkelijker maken en gelijk asset management implementeren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt goeie reclame gemaakt en het is toegepast. Merci! +10

Andere antwoorden (2)

Je zou kunnen beginnen met een Excel, dat is het gemakkelijkst. Als er ook meerdere mensen mee moeten kunnen kijken/toevoegen/verwijderen zou je Google Docs kunnen gebruiker, als je een nieuw spreadsheet maakt kan je 'm delen met andere collega's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"ik wil iets kant en klaars waar ik ook dingen in kan aanpassen." Ik had beter kunnen zeggen ipv ik wil geen acces database, ik wil geen office applicaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik snap het. Ik ga nog even nadenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alvast bedankt.
misschien op sharepoint of zoiets.

dit is een extensie van office, je kan hiermee ook documenten delen / een bedrijfsportal maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben opzoek naar non office applicaties.