hoe kan ik in excel standaart printformaat aanpassen

ik wil in excel zorgen dat ik gewoon op een nieuwe pagina kan beginnen binnen dezelfde tab. iemand enig id hoe ik dit kan doen? want de manier waarop ik het nu doe is via afdrukvoorbeeld en weer terug veranderen en weer naar afdrukvoorbeeld etc. tot het goed is. maar het moet makkelijker kunnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dit is het gemakkelijkste via Beeld, Paginaeindevoorbeeld. De blauwe randen zijn de grenzen van het afdrukgebied. De gestippelde lijnen zijn de paginaeinden. Je kunt het beste bij het afdrukvoorbeeld de paginainstelling zetten op 100% en dan door middel van het verslepen van de randen de gewenste paginaindeling maken.

Overigens, afhankelijk van je excelversie is het paginaeindevoorbeeld ergens anders te vinden.

Bij Excel 2007/2010 is het dus op het lint in tabblad Beeld, werkmapweergaven, paginaeindevoorbeeld
In de oude excel zit er een knop paginaeindevoorbeeld bij het afdrukvoorbeeld (zie link).