Wat is een leuk en makkelijk fotobewerk programma?

Niet te ingewikkeld graag, ik ben een vrouw ;)

Ik wil b.v. foto in een andere foto kunnen plaatsen. Een deel van een foto uitvergroten enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (11)

Photoshop.com
Picnik.com
Photoflexer.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Picasa van Google
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, vergeet mijn antwoord dan maar... :p
Ik denk dat je al een heel eind kunt komen met Paint. Ander Google picasa...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd
Als je een foto in een andere foto wilt kunnen plaatsen worden je opties toch al snel beperkt tot de wat ingewikkelder programma's.
Maar zelfs als vrouw kun je leren hoe het werkt!
Probeer eens GIMP, een gratis, Photoshop-achtig programma. (Met hier en daar wat bugs...)
http://download.cnet.com/GIMP/3000-2192_4-10073935.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bugs zijn geen vieze beestjes die je laptop vervuilen, maar programmeerfoutjes in de software waardoor er af en toe iets mis gaat.
Geen virussen of spyware, dus. Anyways: als je aan Photoshop kan komen wil ik je wel wat dingen uitleggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gratis versie?
Bedoel je het illegaal downloaden van Photoshop, of bedoel je GIMP?
Hoe dan ook kun je de gratis trial versie van Photoshop downloaden.
Maar ik raad je aan om dat pas te doen als je tijd hebt om er goed achter te zitten, omdat de trial maar 30 dagen duurt... Met GIMP valt overigens best oké te werken, maar daar kan ik je niet echt mee helpen, mocht je dat willen - het is voor mij te lang geleden dat ik het heb gebruikt...
Ik gebruik al ruim een jaar Paint.NET, een gratis en prima programma voor niet al te lastige klusjes. Je kan eventueel zelfs nog werken met layers/lagen en verder heb je beschikking tot allerlei tools om je afbeelding mooier/leuker te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Corel Paint Shop Pro Photo X3.

Een heel makkelijk programme met één druk op de knop professionele aanpassingen aan je foto. Uiteraard is vergroten en samenvoegen ook mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat Picasa van Google het makkelijkste programma voor haar is. Dit programma is gratis, en heeft aardig wat mogelijkheden die makkelijk zijn toe te passen.
http://picasa.google.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens microsoft live Photo Gallery.
Vergelijkbaar met Picasa.
Overigens kun je in word ook twee of meer foto's overelkaar zetten
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk is natuurlijk erg subjectief.

Maar goed, ik gebruik PaintShopPro7: oud maar klein en fijn. PaintShopPro8 bijvoorbeeld start véél trager op. Maar misschien heb je daar geen last van als je een SSD-schijf in je PC/laptop hebt zitten.
Ik vind 't dus leuk dat 't binnen 1 seconde opstart, zodra ik een plaatje open (of het programma zelf, zonder 't via een plaatje te doen). Na één seconde kan ik dus al beginnen met editten! En snelheid op een PC vind ik altijd leuk. Als ik een keer 5 seconden op de PC moet wachten, erger ik mij groen en geel (een wonder eigenlijk, dat ik nog geen SSD heb...).
Alle basishandelingen zijn mogelijk, alleen rode ogen verwijderen gaat volgens mij niet zo super makkelijk met dit wat verouderde programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel gebruik ik trouwens twee hackjes... :P
Ik kan PSP7 ook nergens meer aanschaffen. En oh ja, de eerste keer PSP7 opstarten duurt wel wat langer - misschien 4 of 5 seconden. Daarna houdt Windows het in het geheugen en start ie elke volgende keer op binnen 1 seconde (of je moet een oude PC met weinig geheugen hebben).
Je kunt een online editor gebruiken. Soms erg handig...
http://pixlr.com/editor/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Picasa is goed. Veel succes!