Heb je ook zo'n pesthekel aan die rode kronkeltjes onder je ingetikte woorden? Zelfs op GV zie ik het!

'T vertraagt de PC, 't leidt extreem af en ik ben er van overtuigd dat 't meer technische problemen heeft zoals BSOD's.

Ik schakel die %^&#* dingen altijd zo snel mogelijk uit. Maar om een of andere reden zie ik ze tegenwoordig ook wel eens in een browser (Opera of IE, dat weet ik even niet)... En dan checkt ie ook nog in de verkeerde taal.

heeft=geeft

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik begrijp heel goed je hekel. Zou je je instellingen niet moeten aanpassen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen ben ik in de browser nog nooit een knopje tegengekomen 'spelling uitschakelen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok - ik weet nog steed niet hoe, maar ik moet inderdaad ergens de instellingen in Opera zien aan te passen, is mijn vermoeden...

Andere antwoorden (2)

Bij Firefox ga je naar Tools --> Options (of, bij de Linux-versie, naar Edit --> Preferences). Dan klik je op Advanced (rechtsboven), dan op de tab General.

Daar staat een vakje "Check my spelling as I type". Dat vakje kun je uitvinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik geen FF, maar bedankt voor 't antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jouw browser zal ook wel iets vergelijkbaars zitten. Als het geen instelling is die je uit kunt vinken, is het mogelijkerwijs een plug-in of een add-on of hoe zo'n ding mag heten. Er is zelfs een kleine kans dat het een utility is dat zichzelf in je OS integreert. Kijk dan eens naar wat er allemaal automatisch opstart, of naar welke processen er actief zijn. Welke browser en welk OS gebruik je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik meestal Opera 9 of 10 of het helaas standaard geïnstalleerde IE (ik zit achter vele verschillende PC's). Maar ik zal er eens beter op letten op welke PC('s) die kronkeltjes optreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T is inderdaad in Opera. Ik heb aldaar nog steeds geen instelling kunnen vinden mbt spellingscontrole.... Grrr
Voor Opera wordt vaak het programma'tje GNU Aspell gebruikt voor spellingcontrole. Voor Intenet Explorer vaak het programma'tje ie7pro. Dus die dan bij programma's verwijderen als je er hinder van hebt. Draai je Opera op een Mac dan weet ik niet hoe je dat kan uitschakelen. Kun je de programma's niet verwijderen, i.v.m. machtigingsinstellingen, zou je de spellingcontrole moeten kunnen uitschakelen. Maar misschien wordt dit centraal gestuurd, door de server?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
('T ging om Opera.)
Bedankt voor 't antwoord, maar ik heb geen aanvullend progje (waaronder GNU Aspell) geïnstalleerd...
Dus ikke het niet snappe :)