Hoe kan ik in Word instellen om automatisch na de Enter-toets slechts op de eerstvolgende nieuwe lijn ipv op de tweede terecht te komen?

Wanneer ik 'Enter' druk, komt mijn cursor niet op de eertvolgende nieuwe regel terecht, maar nog ene daarna. Hoe kan ik instellen dat ik slechts naar de eerstvolgende regel kan, zonder iedere keer shift+enter te moeten indrukken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet het opmaakprofiel "Standaard" aanpassen. Bij "Afstand Na" staat waarschijnlijk iets ingevuld. Zet dit op 0.

volgens mij moet je dan standaard tekst selecteren, bij opmaak.

Je kunt eerst de tekst selecteren en dan bij opties> regelafstand> afstand na alinea verwijderen klikken.

druk gewoon Shift+Enter , hiermee voeg je een line-break in, gewoon enter begint een nieuwe paragraaf

In Word 2007 heb je bovenaan, iets rechts van het midden, een aantal witte blokken waar je op kunt klikken om de opmaak te veranderen. Standaard staat ie op Normal. Wanneer je op het blok met de tekst No Spacing klikt gaat ie in het vervolg slechts één regel naar beneden wanneer je op Enter drukt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100