Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in Word instellen om automatisch na de Enter-toets slechts op de eerstvolgende nieuwe lijn ipv op de tweede terecht te komen?

Wanneer ik 'Enter' druk, komt mijn cursor niet op de eertvolgende nieuwe regel terecht, maar nog ene daarna. Hoe kan ik instellen dat ik slechts naar de eerstvolgende regel kan, zonder iedere keer shift+enter te moeten indrukken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet het opmaakprofiel "Standaard" aanpassen. Bij "Afstand Na" staat waarschijnlijk iets ingevuld. Zet dit op 0.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

volgens mij moet je dan standaard tekst selecteren, bij opmaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt eerst de tekst selecteren en dan bij opties> regelafstand> afstand na alinea verwijderen klikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
druk gewoon Shift+Enter , hiermee voeg je een line-break in, gewoon enter begint een nieuwe paragraaf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Word 2007 heb je bovenaan, iets rechts van het midden, een aantal witte blokken waar je op kunt klikken om de opmaak te veranderen.

Standaard staat ie op Normal. Wanneer je op het blok met de tekst No Spacing klikt gaat ie in het vervolg slechts één regel naar beneden wanneer je op Enter drukt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding