Ik Office Excel 2007 en ik wil een grafiek maken met 2 assen. Bij 2003 weet ik dat wel, maar 2007 niet.

het is voor school.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

heb hier ook problemen mee gehad ja!
Als je een grafiek ingevoegd hebt op excel, dan heb je boven in het scherm 3 opties. Ontwerpen, indeling en opmaak.
Druk op Indeling.
Klik in je grafiek op de reeks die je tegen de 2e as wil uitzetten.
Rechtsboven in het scherm staat 'selectie opmaken'. Klik daarop.
Dan staat er: Reeks tekenen op. Klik daar op secundaire as.
Tadaa!! Je reeks is op de secundaire as uitgezet! :P

Toegevoegd na 6 minuten:
Om je grafiek dan nog wat overzichtelijker te maken kun je nadat je de reeks tegen de secundaire as hebt uitgezet het beste nog even dit doen:
1. klik met rechtermuisknop op de reeks
2. klik op 'ander type grafiekreeks'
3. Zet deze reeks dan uit als kolom of lijn. In ieder geval een ander grafiektype dan de reeksen die je op de primaire as hebt uitgezet.

Toegevoegd na 9 minuten:
zoals dit dus :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, fantastisch antwoord!