Ik heb een windows 7 home premium OEM versie, nu wil ik een nieuwe SSD hardeschijf plaatsen. kan ik mijn oem versie daar op plaatsen .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je kunt kijken of je een partitie backup kunt maken van je windows partitie. Als je daarna die backup op de SSD terugplaatst en in plaats van je HDD plaatst (dus HDD eruit halen), zorg er dan voor dat de bios die SDD als eerste schijf ziet.
Als je dan de computer opstart, ben ik benieuwd of hij dat doet.

Een partitiebackup kun je maken met DriveImage XML, of ghost.

Dit bovenstaande kan alleen werken als de partitie van Windows kleiner is dan de grootte van de SSD schijf. Ander moet je eerst met een partitiemanager de windows partitie verkleinen. (ook hierbij eerst een backup maken voor het geval het fout gaat).

Lukt het niet, kan je altijd de originele HDD terugplaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

geloof dat dat wel kan met een Oem versie alleen een originele versie van Windows kan maar op een schijf