Als ik een antivirus download op mijn computer. Wordt mijn computer juist slomer. Waarom gebeurd dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

De antivirus software heeft ook ruimte nodig om te werken, als je een hele zware hebt dan kan dit veel ruimte opslokken en als je computer dan al niet al te groot is dan is dit duidelijk merkbaar.
Ik weet niet welke je hebt maar je zou anders AVG eens kunnen proberen, die is wat minder zwaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja en je computer is natuurlijk constant aan het zoeken naar besmettingen en dat komt de snelheid ook niet ten goede.

Vergelijk het maar met je eigen lichaam, je kunt op een hometrainer heel hard trappen maar zodra je er ook nog bij wilt gaan jongleren dan vertraagt het trappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de achtergrond wordt een kleine hoeveelheid geheugen gebruikt om alle bestanden op je computer continue te scannen. Als de pc in gebruik is, wordt er minder frequent gescannd. Sommige anti virus programma's houden echter geen rekening met het computergebruik, en blijven continu met veel geheugengebruik scannen.

Ik zou zeggen, verwijder je huidige antivirus via Start/Configuratiescherm/Programma's en software en installeer Avast. Deze is licht in gebruik én tevens gratis.

http://www.av.eu/web/index.php?pageId=67&downloadid=62&downloadItems=1&e=aW5mb0Bhdi5ldQ==&n=&an=&languagecode=nl