gmail archief in thunderbird, wat doet dat nu precies?

Ik heb een gmail account ingesteld in Thunderbird. Onder deze map ontstaan een aantal mappen die volgens mij continu gesynchroniseerd worden met gmail (online). Die mappen zijn:
*Postvak IN
* [Gmail]
* Concepten
* Verzonden berichten
* Alle berichten
* Spam
* Prullenbak
* Met ster
* Prullenbak

Nu haal ik de mail die in Postvak IN binnenkomt vaak direct naar een lokale map; bijvoorbeeld 'werk' of 'administratief'. Dus als ik goed mijn werk heb gedaan in Postvak IN leeg.
Toch blijven er nu berichten staan in 'Alle berichten'. Dit zijn dezelfde berichten als ik net heb verplaatst naar de lokale map, maar dan gemarkeerd als ongelezen.
Dit betekent dus dat ik twee exampleren heb van elk mailtje.
Vraag 1: waarom blijft (bijna) elk bericht daar in hangen?

Ik ben er achter gekomen dat deze map weergeeft van in de online Gmail variant als 'Archive' wordt omschreven. Echter, ik heb nog nooit gekozen voor archiveren.
Een andere opmerkelijkheid is dat niet elk mailtje in deze map verschijnt.
Vraag 2: waarom bestaat er een kopie van slechts een deel van de ontvangen berichten in 'Alle berichten'.

Ik snap dus niet goed wat die map doet, hoe het werkt en hoe ik er controle over kan krijgen. Heeft iemand een idee?

Ik zal je belonen met het 'beste antwoord'!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ik denk dat hij hem laat staan zodat je hem ook nog kan lezen in je gewone Postvak IN zodat je niet helemaal naar die map hoeft om dat mailtje te kunnen lezen. Ik gebruik deze mappen ook meestal alleen voor archivering