Hoe kopieer ik fotobestanden?

Van een aantal door mij gebrande cd-roms met fotobestanden wil ik een selectie maken en die selectie weer branden naar een schijfje. Ik begrijp dat ik de foto's dan eerst moet kopieeren naar mijn harde schijf en vandaar uit een nieuwe schijf kan branden. Maar hoe gaat dat het snelst.
Al bezig hiermee zijnde wilde ik ook nog wat correcties toepassen die ik in een vroeger stadium niet nodig vond. Daarvoor wil ik de foto's naar het programma Windows Live Photo Gallery overbrengen, maar dat lukt me maar moeizaam via een nogal omslachtig traject. Ook lees ik dan dat de foto's niet te corrigeren zijn omdat het een alleen lezen bestand betreft. Wat betekent dat en kan ik dat veranderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Nou dan raad ik je aan om met "Windows explorer" of "Windows verkenner" te gaan werken. Dis is afhankelijk van de taal-versie die je van windows hebt.

Met windows explorer kan je alle bestanden van je harde schijf en CD-ROM bekijken.

Hier kan je windows explorer vinden. Vanaf nu ga ik van een engelse windows versie uit. Je moet het zelf even vertalen als je een nederlandse hebt.

Start->Programs->Accessories->Windows explorer

Onder "My computer" staan alle harde schijven en CD-ROM/DVD stations van je computer.

Nu kan je naar de mappen en bestanden navigeren.

Op je harde schijf kan je een map aanmaken met:

1. Houd je muis pointer in het rechter window.
2. rechter muis knop
3. New->Folder
4. naam verzinnen
5. klaar

Wat betreft het alleen-lezen/read only van bestanden:

1. Zorg dat het bestand is geselecteerd waar je het alleen-lezen attribuut van wilt veranderen.
2. rechter muis knop
3. Properties
4. onderaan vinkje bij Read-only weghalen.
5. klaar

In het CR-ROM brandprogramma moet je naar de map navigeren waar je je foto's hebt klaargezet.

n.b. data op CD-ROMs/DVD's e.d. hebben geen eeuwig leven. Het is raadzaam om kopieën op de harddisk te behouden.

Veel plezier met het Windows besturingssysteem van onze grote vrienden uit Seattle!

Bye

Toegevoegd na 31 minuten:
Oh ja natuurlijk het kopieren zelf.

1. Selecteer bestand dat gekopieerd moet worden
2. rechter muis knop
3. Copy
4. Nu naar map navigeren (linker window) waar die moet komen
5. En dan weer in het rechter window op de rechter muis knop drukken.
6. Paste
7. klaar

Meerdere bestanden tegelijk:

Als je de linker muis knop ingedrukt houd kan je een rechthoek maken. In die rechthoek moet je de bestanden hebben zitten die je wilt selecteren om te kopieren. Verder op dezelfde manier als hierboven beschreven staat.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zelf zou ik eerst alles naar je harde schijf kopieren. Dan bekijken met b.v. windows viewer (standaard op PC) en dan meteen weggooien wat je niet goed vind. Alles wat je over houdt kun je dan weer op CD of DVD branden.