Bestaat er een soort Winamp voor Mac?

Ik heb sinds enkele dagen een Macbook. Ik wist op voorhand dat ik Winamp heel hard ging missen, maar ik hoopte op enkele goede alternatieven.

Nu deze niet zo gemakkelijk te vinden zijn vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (5)

Ik ken geen alternatief voor Winamp op de Mac.
Iedereen die ik ken met een Mac is altijd erg enthousiast over iTunes. Vond ik op de PC helemaal niks maar misschien op de Mac wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gaat om filmpjes afspelen, kan je flip4mac gratis downloaden. Ik heb ook een macbook en ik kan gewoon 99,99% van de filmpjes, in allerlei formaten, zien. Hier kan je het downloaden: http://flip4mac.nl.malavida.com/d5147-gratis-downloaden-mac, Veel plezier met je MacBook. Over een paar dagen wil je niks anders meer en kan je je niet meer voorstellen dat je ooit met Windhoos hebt gewerkt en met Internet Exploder hebt gebrowsed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Naar aanleiding van het andere antwoord: iTunes is een geweldig programma en je kan er alle muziek mee afspelen. Wel boxjes op je MacBook aansluiten, anders klinkt het wat blikkerig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger gebruikte ik ook altijd winamp maar ik vind itunes beter, maar dat blijft toch altijd een persoonlijke voorkeur,
laatst had ik voor de gein nog Winamp er opgezet maar wist niet hoe snel ik het er weer af moest halen, mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar ITunes, vind het ook beter dan Windows media player
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer, wel is er een mooie vervanger, namelijk Audion: http://www.panic.com/audion/download.html

Natuurlijk kan je Quicktime gebruiken, en download ook even Flip4Mac, hiermee kan quicktime gewoon .wmv filmpjes afspelen: http://www.telestream.net/flip4mac-wmv/overview.htm

Beide zijn gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dude, itunes ?