Hoe krijg ik 1080p(full HD) films omgezet naar 720p films?

Ik heb een aantal 1080p films op mijn laptop staan maar mijn video kaart kan ze met moeite afspelen(schokkerig). 720p films doet hij prima dus wil ik de 1080p films omzetten naar 720p. Ik ben me ervan bewust dat ik dan enige kwaliteit verlies maar dat moet dan maar.

Weet er iemand software om dit mogelijk te maken(liefst freeware)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

De VLC-player van videolan kan dit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het menu 'Media' staat bijna onderaan de optie 'stream/convert' of iets dergelijks. Daarmee open je een dialoogvenster waarin je je bestand kunt openen en vervolgens kunt aangeven dat je het wilt omzetten. Er is een aantal voorgedefinieerde profielen om naar om te zetten. Wanneer het juiste profiel er niet bij zit, kun je zelf de gewenste instellingen maken. Vervolgens kun je een naam geven aan het nieuwe bestand. Let op dat je zelf ook de extansie moet invoeren.