Is het mogelijk om Internet Explorer compleet te verwijderen van Windows Vista?

De IE 8 update heb ik al verwijderd, maar toch staat Internet Explorer nog steeds op mijn computer.
Hoe krijg ik het er af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meest eenvoudige wijze is om IE gewoon te negeren. Ik gebruik hem ook nooit en hij zit niet in de weg.

Het beste antwoord

Er zijn wel trucjes om IE volledig te verwijderen, maar omdat het gedeeltelijk verweven is met Windows, is dat niet aan te raden. Je veroorzaakt waarschijnlijk meer problemen dan je oplost.

Je kunt beter je favoriete browser installeren en als standaardbrowser instellen. Vervolgens moet je IE gewoon negeren!
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is niet mogelijk om op een veilige manier Internet Explorer volledig te verwijderen van Windows Vista omdat Internet Explorer geïntegreerd is in het besturingssysteem.
Er zijn wel alternatieve manieren beschikbaar om Internet Explorer van het systeem te forceren en deze te vervangen voor een alternatieve browser, echter brengt dit wel risico's met zich mee betreft de stabiliteit en eventueel problemen bij het installeren van updates.