ik heb dvd`s van maxell gekocht +r ik kan ze wel branden Films en programma`s,maar niet afspelen ook niet in de de computer waar ik ze mee gebrand heb

heb ook div andere computers geprobeerd maar ze worden niet herkend . Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Aan de dvd ligt het haast nooit als je ze niet kan afspelen. Probeer eens eerst met vlc mediaplayer, een gratis programma om films en muziek af te spelen, die kan alle formaten aan en als die het niet kan afspelen is er iets mis met de manier van branden 1. je moet meestal in je instellingen aangeven of je slechts een cessie wil branden of de dvd in meerdere keren wil volzetten, wanneer de dvd af is moet die gefinaliseerd worden, dwz afgesloten worden, je kan er dan geen data meer bijzetten, maar de dvd wordt in andere pc's en players herkend.
2. een veelgemaakt fout is dat de dvd gebrand wordt voordat de video of andere file uitgepakt is, als je die dan gaat proberen afspelen wordt die niet als mediafile of programma herkend, dus eerst de file uitpakken met bv winzip of winrar en dergelijke
3. het is bij sommige programma's (bv NERO) nodig om, voor je begint, te melden of je een data-, muziek- of video dvd wil branden, wanneer je daar een foute keuze maakt is het mogelijk dat bepaalde players de data op de dvd niet herkennen.
4. wanneer je een dvd gebrand hebt, ga je eens via de verkenner kijken of de file op de dvd staat en welke extensie die heeft, is dat .rar .zip dan heb je vergeten uit te pakken, is dat .jpg, .exe, .mp3 enz dan zou het eigenlijk moeten gaan, zeker met eerdergenoemde VLC mediaplayer.