hoe kan ik audioboeken handmatig aan itunes toevoegen?

en dat ze dan ook echt bij audioboeken komen te staan;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

laad de cd van het audioboek in je computer, itunes zal opstarten en de cd laten zien. ga nu in itunes naar de linkerkant, naar de afspeellijst audioboeken (als je deze nog niet hebt kan je hem linksboven in de werkbalk aanmaken bij archief en dan aanmaken nieuwe afspeelmap) klik op de afspeellijst en ga dan naar linksboven in de werkbalk, druk op archief en dan op nieuwe afspeellijst.
de lijst verschijnt met de titel nieuwe afspeellijst in de map met audioboeken. je kan de lijst een naam geven door er dubbel op te klikken.
open vervolgens de -nog lege- afspeellijst en sleep de bestanden van de cd (het audioboek) dat je wil importeren hiernaar toe. dit doe je door ze allemaal te selecteren (ctrl a en ctrl c) en met je muis in de nieuwe map te vegen. er staat een plusje aan de zijkant als je dit doet
nu gaat itunes beginnen met importeren, dat is te zien boven in het midden van itunes in het lichtgele balkje

het klinkt nu heel ingewikkeld, maar het is heel makkelijk en wijst zich vanzelf! succes!