Hoe kan ik een submenu item in een joomla menu plaatsen?

In Joomla heb ik een topmenu aangemaakt waarin verschillende menu-items staan. Alleen in één van die menu-items wil ik meer 'diensten' in het menu laten verschijnen als ik erover heen ga met mijn muis. Ik weet niet hoe dat moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.6K

Het beste antwoord

1. Ga in de administratie gedeelte naar Menu's
2. Klik op je topmenu
3. Klik op nieuw en daarna welke je nodig hebt.
4. In het volgende scherm kan je in hoofdniveau bepalen waar het komt te staan. Dus in dit geval 'diensten"
5. Geef het een naam en klik op opslaan.

Let op !! Je moet diensten eerst wel hebben aangemaakt anders komen ze niet eronder te staan. Alles moet gepubliceerd wezen anders zie je hem niet. Als je het standaardmenu hebt dan heb je een ander dropdown menu nodig. Sommige van deze dropdown menu's kan je gratis downloaden van de officiële Joomla site.

Op dutchjoomla is dit ook duidelijk uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een menu item aanmaakt staat er ergens een vak "parent' (tweede blok, links).

Kies daar een menu item als parent, en hij wordt daar onder gehangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie parent niet staan! Maak interne link naar artikel. Ik zie wel in de menulist staan dat het item onder (met streepjes aangegegeven) een menu-item hoort. Maar hij komt niet in beeld op mijn site (local-host)
Als je een nieuw menu item aanmaakt dan zie je bij de sectie "menu item details" als 5e optie het "Parent item" waar je dit menu deel onder wilt laten vallen.
Als dit goed is ingesteld, en je ziet hem niet op de site verschijnen, dan moet je even in de handleiding van je template kijken. Bijvoorbeeld voor templates die met Artisteer gemaakt zijn moet je bij de `module cllass suffix´ art_vmenu toevoegen om je submenus te zien.