Google SketchUp wordt traag. Wat is hieraan te doen?

Ik heb ontzettend veel halve cilindertjes zoals in het plaatje hieronder gemaakt (allemaal componenten). Nog veel meer dan in het plaatje.

Maar hierdoor wordt SketchUp wel trager. Textures worden niet gelijk weergegeven en het bewegen gaat niet meer soepel.

Is hier wat aan te doen (zonder uiteraard een snellere pc te kopen of een snellere processor)?

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik zoek meer naar oplossingen in het programma zelf (indien mogelijk ;) )

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb al een soort van oplossing gevonden:
Allereerst naar Venster en dan Structuur. Daar krijg je een overzicht van alle componenten. Daar selecteer ik alle componenten (zoals die in het plaatje), rechterklik en er een Group van maken. Vervolgens kun je die groep verbergen en werkt ie weer veel lekkerder om verder te gaan :)

Toegevoegd na 1 dag:
En het heeft ook geholpen om van een 11MB bestand naar 5MB te gaan door te gaan naar Venster, Modeleigenschappen, Statistieken, Geneste componenten weergeven aanvinken, en dan op Ongebruikt verwijderen te klikken (liep wel 3x helemaal vast).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
4.8K

Het beste antwoord

je zou de texture's en details kunnen uit schakelen tijdens het werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zeg je wel heel leuk "zonder een snellere pc te kopen", maar om je PC sneller te maken moet je toch echt investeren.

Je zou eens kunnen kijken om een zwaardere videokaart met meer werkgeheugen te plaatsen. Kijk ook even naar je RAM (werkgeheugen) hoeveel MB dat dit is.

Voor toepassingen zoals Sketchup waarin je veel ontwerpt is 3GB werkgeheugen of meer wel wenselijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Visio kun je een hoop objecten groeperen tot 1 object. Hierdoor hoeft de PC niet telkens alle objecten apart te berekenen en is een stuk sneller. Wellicht dat Sketchup door groepering ook sneller wordt (als dat mogelijk is). Evt. gegroepeerde objecten apart opslaan en in de tekening importeren.