bestaat er software die het hele internet doorzoekt?

bestaat er software die het hele internet doorzoekt op bijvoorbeeld een naam?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.1K
SimonV
9 jaar geleden
Je bedoelt google?

Antwoorden (3)

Google vind het meeste al. Als er al software is zal deze de diverse (specialistische) zoekmachines combineren. Je kunt eens googlen op "deep search", dan kun je achter andere specifieke zoekmachines komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vraagstelling maakt me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, dus hierbij een gooi naar een mogelijke oplossing:

De diverse zoeksites (bv Google & Bing) gebruiken speciale "software" om alles te indexeren wat er is te vinden op het internet (ze maken als het ware een grote kaartenbak aan met alle gegevens). Dit heet een Spider of Webcrawler.

Als jij vervolgens iets opzoekt op het internet dan kijkt de zoekmachine als het ware in die kaartenbak om het juiste resultaat te vinden.

Als er software bestaat zoals je in je vraag vraagt, dan zou het een eeuwigheid duren voor je alle resultaten hebt, omdat alle internetpagina's moeten worden afgegaan. Dit hebben de spiders ook niet in 1 dag gedaan!

Hierboven staat het in jip&janneke taal, als je er wat meer van wilt weten dan kan je de bron die ik toevoeg even bekijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ixquick.nl is een Metasearch engine die behoorlijk krachtig is als je ermee om kan gaan. Geen programma ivm de reden die Smallbrother aangaf maar dit komt vrij dicht in de buurt.

Ixquick en een aantal andere metaserach sites koppelen de kaartenbakken en bieden veel opties om je zoek opdracht te verfijnen. Ook door bv IPD (international Phone Directory) te koppelen aan de zoekopdracht. Voor advertenties hebben wij in nederland bijvoorbeeld advertentiezoeker.nl er zijn dus ook meta search egines voor specifieke onderwerpen.