Hoe kan je Windows Media Center starten zodat die automatisch de gids opstart en ik dus gewoon een programma kan kiezen?

Nu krijg ik altijd de keuzes:
tv-opnamen, gids, live-tv, zoeken.

Ik wil dus dat die direct bij "gids" opstart en ik alleen nog maar een programma hoef aan te klikken. Nu start die dus op met 3 opties. Ik wil dat die met optie 2 altijd opstart.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ga naar de snelkoppeling voor het opstarten van WMC.
Klik met je rechter muisknop op Eigenschappen.
Vul in bij het veld 'Doel':
/homepage:VideoGuide.xml /PushStartPage:True
Dan opslaan.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@escape: SCHITTEREND!!!!!!!!!!!!!!!!
Bij doel: %windir%\ehome\ehshell.exe /homepage:VideoGuide.xml /PushStartPage:True plaatsen werkt perfect. Weet u nog zo van die handigheidjes? Waar heb je het gevonden? Kan je de bron geven voor nog handigheidjes of extras voor Windows Media Player wat betreft alles wat met tv kijken te maken heeft (analoog).
escape
13 jaar geleden
Hier zijn nog wat opstartopties... * /homepage:VideoFullscreen.xml /PushStartPage:True - Live TV
* /homepage:VideoGuide.xml /PushStartPage:True - TV Guide
* /homepage:RecordedTV.BrowsePage.xml /PushStartPage:True - Recorded TV
* /homepage:VideoToBeRecorded.xml/PushStartPage:True - Scheduled Recordings
* /homepage:Radio.BrowsePage.xml /PushStartPage:True - Radio
* /homepage:Radio.xml - FM Radio
* /homepage:MusicBrowsePage.xml /PushStartPage:True - Music Library
* /homepage:VideosBrowsePage.xml /PushStartPage:True - Video Library
* /homepage:PhotosBrowsePage.xml /PushStartPage:True - Picture Library
* /homepage:Options.Home.xml /PushStartPage:True - Settings Menu
* /nostartupanimation – disables the startup animation
* /noshutdownui – removes the shutdown item from Tasks
* /mediamode – start in “media only mode” with no minimize/close buttons
* /widescreen – force widescreen mode
* /nochrome – launch windowed mode without the containing window
* /playallmusic – Play all music at startup
* /playfavmusic – Play favorite music at startup
* /playfavslideshow – Play favorite slideshow at startup
* /playfavslideshowwithmusic – Same as above with music
* /playslideshow – Play all slideshows
* /playslideshowwithmusic – Same as above with music
* /screensaver – Start media center in screensaver mode
* /configuress – Start media center at configuring screen saver menu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@escape: ongeloofelijk. Dit helpt me enorm. Nogmaals van harte dank. Het moet raar gaan worden als ik je de 10 punten niet zou geven!