Is het mogelijk om meerdere ip adressen en mac adress op 1 computer te draaien?

hallo,

voor een spel wil ik graag meerdere accounts hebben maar dit kan niet omdat je per IP en mac adress slechts 1 account mag hebben. Ik ben op zoek naar software waarmee ik gemakkelijk een IP adres en MAC adress van mijn computer kan veranderen of kan instellen om voor verschillende programma's andere IP en mac adressen te gebruiken. Het liefst zou ik meerdere bureaubladen willen hebben zodat ik makkelijk kan switchen tussen soort van gekloonde computers maar dan met verschillende IP en MAC adressen.
Ik hoor graag suggesties of adviezen.
Alvast heel erg bedankt!!

Mvg,

Roy

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mac adres kan je niet veranderen.
escape
12 jaar geleden
Een mac adress veranderen is heel erg gemakkelijk. Ik doe er 10 seconden over.
capthavoc
12 jaar geleden
hmm dan wil ik wel eens weten hoe ?
een mac adres zit je je netwerk kaart en modem en of router ingebakken
escape
12 jaar geleden
Via uitgebreide properties van je NIC kun je gewoon een ander Mac-adress intikken.
escape
12 jaar geleden
Of zo:
http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt ik zou hiervoor graag een programaatje hebben omdat ik te lui ben om dat steeds te doen :P
rose
12 jaar geleden
Je zult er weinig aan hebben, omdat de game-server niet naar jouw computer maar naar je router kijkt. En daarvan is het mac-adres niet zo gemakkelijk te wijzigen.

Het beste antwoord

Het IP wordt bepaald door jouw provider. Enigste mogelijkheid om (tegenwoordig) een andere IP te krijgen als je kabel/glasvezel gebruikt, is om jouw provider te vragen je opnieuw in het systeem te zetten.
Echter heb je dan 3 uur lang geen internet.
Jouw plannetje gaat niet lukken, IP's worden toegewezen, je kunt zelf niet een IP veranderen.

Mac adressen vallen wel snel te veranderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
* Providers gebruiken semi static IP's, dit betekend dat je een IP bijvoorbeeld voor een 2 dagen, een week krijgt toegewezen, een maand, 3 maanden, 8 maanden.
De provider bepaald dit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het zeker mogelijk is om een IP adres te veranderen. Hier is een filmpje die ik in 3 seconden gevonden had. http://www.youtube.com/watch?v=B2yvLXQDgAo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst eens goed lezen wat ik schrijf.
Ik schrijf dat nederlandse providers semi static IP adressen gebruiken, en die worden toegewezen, daar valt door de client niks aan te veranderen.
Dat filmpje gaat over dynamsiche IP adressen, dus heeft totaal niks met de nederlandse markt te maken. Met dynamische IP adressen voldoet het normaal al om je modem te restarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik heel apart sinds ik voor een eigen server ooit eens een dynamisch ip moest aanmaken hiervoor moest ik portforwarden en weet ik het allemaal en het werkte maar volgens mij veranderd mijn IP niet als ik mijn router reset.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het over een server, niet over een huis aansluiting.
Das een olifant vergelijken met mier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg niet dat je antwoord verkeerd is maar ik vraag alleen of dat het dan wel mogelijk zou zijn om je IP te veranderen. Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dynamische IP adressen worden nog wel gebruikt in NL, maar das 1 - 2% van alle aansluitingen (peanuts dus, verwaarloosbaar).
Ik ga er maar vanuit dat jij niet bij die groep hoort, ook totaal niet logisch daar eigenlijk alle IP's op de wereld zijn vergeven en de nieuwe versie nog lang niet goed werkt/is ingevoerd, en dus zijn de ISP's terug gevallen op een hogere mate van semi-static toewijzing, welke betekend dat eigenlijk alle providers (een hele kleine uitzondering daar gelaten, zie hier boven) de IP's toewijzen aan de client.
Met semi-sttic IP's krijg je alleen een ander IP als jouw provider jouw een andere toewijst of als jouw provider je opnieuw in het systeem zet. Mac kun je wel veranderen, das geen probleem, maar IP dat gaat je niet lukken. Start - cmd - ipconfig
Check de IP die daar staat.
Trek de stekker uit je modem, wacht minimaal 15 seconden, geeft het even een minuut of 3 en doe hetzelfde nogmaals met de commandos.
Staat er wederom de zelfde IP als bij de voorgaande poging, dan vergeet het maar, dan heb je dus gewoon een (semi)static IP. Das de makkelijkste methode om te testen.

Andere antwoorden (1)

Het wijzigen van het mac-adres van je PC levert je niet veel op, omdat de game-server naar je router kijkt.

Wat je zou kunnen proberen is met verschillende browsers gebruik maken van verschillende proxy-servers. Dan ziet de game-server de ip-adressen van die proxy-servers en kun je waarschijnlijk naar hartelust gamen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens, om je vraag te beantwoorden: je kunt wel meerdere ip-adressen tegelijk op één netwerkkaart instellen, maar om meerdere mac-adressen (tegelijk) te gebruiken zou je meer dan één netwerkkaart in je pc moeten bouwen.
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zal geen lease gekoppeld zijn aan die andere IPs op een netwerkkaart, en dus zul je die IP's niet kunnen gebruiken daar zonder lease dit niet werkt en je maar betaald voor 1 aansluiting en dus 1 IP en dus maar 1 lease krijgt. En een proxy en gamen, dat gaat niet werken, bijna geen enkele gameserver staat proxy IP's toe, laat staan dat de kwaliteit van het gamen met giga stappen achteruit gaat want proxies halen een enorme hoeveelheid van de snelheid weg.
rose
12 jaar geleden
Ik weet niet waar je het precies over meent te hebben, maar aan een netwerkkaart in een pc kun je een willekeurig aantal ip-adressen toekennen. Die ipo-adressen zijn weliswaar niet buiten het lokale netwerk (rechtstreeks) te benaderen, maar ze zijn allemaal te gebruiken om met je router te communiceren, mits de adressen in het juiste segment zijn gekozen. Voor de buitenwereld veranderd het ip-adres niet, op die manier. Van gamen en game-servers weet ik niet zo heel veel, daar zul je best gelijk hebben. Maar proxies geven wel de mogelijkheid om virtueel met meerdere ip-adressen een server te benaderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere IP die toegewezen wordt door een provider is gelinked met een lease. Een lease betekend precies wat het zegt, lease, zonder lease geen internet.
Tot 2 jaar geleden gold een lease voor 2 x 24 uur, en wordt automatisch hernieuwd, indien er een fout optreed dan verloopt de lease en heb je geen internet en kan alleen de provider je opnieuw in het systeem zetten, welke 3 uur duurt.
Tegenwoordig heeft men de lease term verlengd, meeste providers hebben een lease van 6 dagen. Dat si wat een lease is en doet. Servers accepteren in default mode geen proxies, alleen cracked servers behoren tot de mogelijkheden dan, echter wil je niet gebruik maken van cracked servers, daar deze niet zonder gevaren zijn voor de speler. Hoe het allemaal zo zit met game servers is niet zo uit te leggen in een post daar er zeer veel bij komt kijken, maar spelen via proxies betekend dat je op zeer, zeer weinig servers zult kunnen spelen (cracked servers), de snelheid van de game gaat er uit (laden, fps) en je maakt zeer grote kans dat de server de verbinding gaat verbreken daar er vaak een minimum en maximum wordt gevraagd, welke je met een proxie eigenlijk nooit zult halen.
Als je op PB (punkbuster) servers wilt spelen indien het spel waar deze post over gaat een PB spel is, dan vergeet het maar helemaal, daar kom je niet op met proxies, tevens worden alle hardware ID's gelogged + mac adres, ga je er mee klooien dan wordt dit onmiddelijk ontdekt met een kick tot gevolg, een logline op je GUID van de game (Globally Unique Identifier) en zal in de toekomst waar nodig gebruikt worden om te bepalen hoe verder te gaan met een GUID, to ban or not to ban.
De kans dat je dan een hardware ban krijgt i.p.v. een GUID ban, is aardig hoog als je gaat klooien met mac adressen, tis geen garantie maar je verhoogd de kans aanzienlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord. volgens mij zullen proxies niet gaan werken omdat je dan evengoed nog de applicatie op hetzelfde IP adres heb. Het lijkt me dat het bannen enz. allemaal automatisch gaat dus hoe zullen ze dit dan doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet welk spel je voor deze post bedoelt, maar als het een pb game is dan zijn er 3 mogelijkheden.
Handmatig bans van een admin van de server of een, een global guid ban welke automatisch wordt uitgegeven bij het detecteren van een bepaald probleem (lees: cheaten) of een hardwareban welke handmatig wordt opgelegd door EB.
Ik kan niet te diep op deze informatie in gaan daar ik anders informatie vrij zou geven die niet bestemd is voor andere mensen, echter alles wat je doet op pb games wordt gelogged, mac adres verandering, cvar veranderingen, hardware id's verandering etc etc etc en als het ooit tot een hw ban komt dan neemt men al die informatie er bij en maakt men een beslissing.
Daar je geen ander mac adres nodig hebt, zal dit zekers een paar wenkbrauwen omhoog doen laten gaan en zal het niet in je voordeel werken.
Ik zal niet in gaan op de exact werking van deze 3 bans. Voor andere games (niet pb) zijn er andere mogelijkheden, maar voor bijna elke game waar voor ook game servers te huren zijn (let op, ik zeg huren, niet zelf draaien op de pc) ,afhankelijk van de game, zijn er altijd mogelijkheden om manueel te bannen.
Bij ingame ID, mac adres, IP, IP subnetmask of als er een guid voor is voor dat spel, op guid.
rose
12 jaar geleden
Ah, je bedoelt de DHCP-lease en de TTL.