Wat is een goed - en eenvoudig - programma om een website te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

OK er zijn twee geweldige programma's online, zonder downloads waar je direct een webpage kan aanmaken en online kan zijn zonder enige kennis van html of zo.
Ga naar
www.wix.com en maak een account aan
of
http://www.squarespace.com/
De laatste is beter en uitgebreider maar die mag je alleen gratis proberen en moet je later betalen.
m'n zoon werkt al jaren met wix.com en is erg tevreden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

sommige servers waar je ruimte kunt huren voor de website bieden ook sitebuilders aan, ik weet alleen niet of deze altijd gebruiksvriendelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De NVU Editor is een eenvoudige WYSIWYG Editor.

http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/
rose
13 jaar geleden
Google heeft ook een eenvoudige en gratis sitebuilder:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je, zonder kennis van HTML, gewone HTML pagina's wilt maken, kun je Microsoft Frontpage of Adobe Dreamweaver gebruiken (en zo heb je er nog veel meer). Je moet dan alleen een webhoster vinden waarop je die HTML bestanden online wilt zetten, zodat anderen ze kunnen bezoeken.

Als je wel kennis van HTML hebt, kun je in kladblok al HTML pagina's maken, en bij het opslaan gebruik je als naam index.html voor je homepage, eenanderepagina.html voor andere pagina's. Let op: bij het opslaan ook .html erachter typen (eventueel .htm). Ook hier krijg je dus .html bestanden mee op je pc, die je dan nog moet uploaden naar een server van een webhoster om anderen deze te laten bezoeken (of van je eigen pc een server maken, maar dat is een ander verhaal).

Maar in plaats van kladblok zou ik dan bijvoorbeeld UltraEdit gebruiken, want daarin krijgt je HTML code kleurtjes om het overzichtelijker te houden. En dat is een goed programma om ook verder te gaan dan HTML, naar bijvoorbeeld PHP.

Als dit allemaal iets te ver gaat, kun je ook gewoon via Google zoeken naar webbuilders, waarmee je zonder kennis van HTML in bepaalde stappen je voorkeuren kunt geven en tekst kunt maken, waaruit dan gelijk een website online staat.