is er iets voor Engelse Windows om te zetten in NL?

ik heb een engelse versie van XP, is er een progje of tool om alleen de taal met de knoppen ( eventueel meer ) om te zetten naar Nederlandse text?

dit scheelt mij anders om hem opnieuw te installeren.
heb een 2e hands laptop met Engelse taal gekocht ( origineel engels geleverd ) draait verder goed maar zou graag de knoppen in het Nederlands willen.

iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Er bestaat een zogeheten Multilingual User Interface Pack (door Microsoft afgekort als MUI), zowel voor Windows als Office-software. De meertalige interface is samen met Windows 2000 geïntroduceerd en kwam later ook beschikbaar voor andere versies van Microsofts besturingssysteem, waaronder Windows XP Professional. Voor de Home-editie van Windows XP is echter geen taalpakket voorhanden. Bovendien is het language pack alleen bestemd voor de Engelstalige versie.

Microsoft verkoopt de taalpakketten niet los via de winkel. De MUI-aanvulling wordt alleen als bundel (zes cd's) verkocht in combinatie met volumelicenties. De language packs vinden voornamelijk hun weg naar bedrijven en instellingen, die grote hoeveelheden licenties afnemen van Microsofts besturingssysteem. Voor consumenten is er overigens ook een mogelijkheid om eraan te komen: wanneer zij een nieuwe pc laten samenstellen door hun computerleverancier kunnen zij hun wensen kenbaar maken en er het taalpakket als OEM-versie op laten zetten.

U heeft uw versie van Windows XP Professional waarschijnlijk niet bij een Nederlandse computerwinkel gekocht, want daar ligt de Nederlandstalige versie doorgaans vooraan op de plank. En als u een anderstalige (lees: Engelse) uitgave krijgt voorgeschoteld, zal men u daar normaal gesproken op wijzen. Is dat niet gebeurd en voelt u zich bekocht met uw niet-Nederlandstalige editie, dan kunt u proberen met de doos terug naar de winkel te gaan.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat u Windows XP Professional via een andere weg in huis heeft gehaald, bijvoorbeeld als voorgeïnstalleerd besturingssysteem op een tweedehands computer of als losse software via een veilingsite. In dat geval is de keuze aan u: de portemonnee trekken voor een Nederlandstalige winkelversie van Windows XP, of er een nieuwe taal bijleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

helaas is dat niet mogelijk.
je zal dan een nederlandse versie moeten installeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn language-packs (MUI) te verkrijgen die je interface naar het Nederlands vertalen.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en weet je misschien hoe zoiets werkt?
rose
13 jaar geleden
Je kunt het niet legaal downloaden: 'The Windows XP/2000 MUI is sold only through Volume Licensing programs such as the Microsoft Open License Program (MOLP/Open), Select, and Enterprise agreement (or with a new computer as an OEM version at customer request). It is not available through retail channels.' ( http://msdn.microsoft.com/nl-nl/goglobal/bb688178(en-us).aspx ) Als je in google zoekt vind je vast wel torrents....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan alleen met de pro versie en z'n pakket is vrij prijzig
rose
13 jaar geleden
Grappig: Toen ik dit googlede: Multilingual User Interface MUI inurl:929566 kreeg ik maar twee hits, allebei illegale downloadsites, waarvan de tweede het wel heel gemakkelijk maakte. Daar kun je dus beter niet naar toe gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwestie van de al genoemde MUI installeren en klaar is klara.
Als je het CD'tje insteekt trapt autorun vanzelf af, wijst zich vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt :)