Hoe werkt het zippen van een programma?

Ik heb het nodig omdat ik zo'n Belkin usb gebruik voor de computer om verbinding te kunnen maken met wi-fi netwerken. Maar ik heb dat programmatje verwijdert, en heb dus geen internet op die computer. Ik heb het geprobeerd om het via een andere computer te installeren en het zo op een usb stickje te zetten maar dat werkte dus niet... er stond steeds: Dit item bevindt zich niet langer in C:\Belkin. Controleer de locatie van het item en probeer het opnieuw.
Op een andere vraag krijg ik als antwoord dat ik het programma eerst moest zippen en dan op een usb zetten. Maar ik heb dus geen idee hoe dat werkt, of wat het is...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als ik het hele verhaal lees, gebruik je een Belkin Wireless USB adapter en heb je de benodigde software verwijderd.
Zippen of niet zippen is irrelevant.
Wat je nodig hebt is de gepaste driver voor jouw combinatie van OS-USBwifi.
Deze kan je downloaden van de site van Belkin.

Op de achterzijde van de stick staan oa het exacte modelnummer, het serialnummer en het macadres.
Voorbeeld :
Fabrikant : Linksys
Type : Compact Wireless-G USB adapter
Serialnummer : alfanumerieke karakters
Macadress : hexadecimale karakters

Wat te doen :
Surf naar de website van de fabrikant
Zoek de gepaste driver ahv de type-benaming of desnoods het serialnummer.
Download de gepaste driver (hou rekening met je OS-type)
Zet de gedownloade file op een transport-medium, stick, cd etc.
Bovenstaande akties kan je op eender welke pc verrichten.
Kopieer de gedownloade file op een de machine die de wifi-stick gebruikt en verricht de installatie volgens de instrukties van de fabrikant.

Indien het een 3G-stick betreft, dien je bij je provider te zijn vwb de download.

Nu hoop ik voor jouw dat die beste moderators dit antwoord niet dumpen, aangezien het al dan niet zippen totaal irrelevant is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, het is gelukt ;) maar toch op een andere manier... Ik heb dat bestandje wat je moet downloaden op een cd gezet, de cd in mijn computer en daarop downloaden. Erg bedankt voor je uitleg ;)

Andere antwoorden (1)

Zippen is een methode om grote bestanden te comprimeren zodat het in bits kleiner wordt dan het origineel. Als een bestand bijv. 1 megabyte groot is dan wordt het als het gezipt is veel kleiner, tot wel 60%.
(400 Kb).

De mate van verkleinen van het programma hangt af van de regelmatigheid van terugkerende bitreeksen die de zelfde informatie bevatten. Een zip programma berekend via algoritmen de verkleiningsfactor en pakt het te zippen bestand dan in.
Gezipte programma's zijn niet uit te voeren, ze moeten eerst weer uitgepakt worden (unzippen).

Dat unzippen (uitpakken) kan met programmaatjes die je gratis kan downloaden. Google maar op unzip.

Windows 7 heeft in zichzelf al een unzipper ingebouwd, die meldt zich zodra je gezipte programma's wil openen.

Voor je Belkin wifi stick kun je het beste even met een computer die internet heeft naar de Belkin site gaan en daar bij "support" of "downloads" naar de drivers zoeken die je nodig hebt voor je stick.
Je kunt dan de benodigde programma's downloaden.
Kies dan niet voor uitvoeren maar voor opslaan.
Als je de drivers binnen hebt kun je ze gewoon naar een usb stick kopiëren en dan op de computer uitvoeren/installeren waarop je de wifi usb stick wilt gebruiken.

Succes