Wie kan me raad geven bij volgend 'trojan' probleem?

Telkenmale wanneer ik mijn laptop aanzet krijg ik na een poosje de melding van mijn virusscanner (F-secure) dat er een Trojan gevonden is : Generetic.heur of een variant.
Hij verwijdert die, maar verplicht mij opnieuw op te starten. Wanneer ik mijn laptop opnieuw opstart , begin het spellekke opnieuw: verwijderen –opstarten ( en ondertussen blokkeert mijn toetsenbord)
Ik heb de bestanden in Tempory Files opgezocht en laten scannen door Spyware Doctor …en die geeft me telkenmale ‘groen’ licht..
Is dat nu echt een Trojan ? of zien die scanners soms spoken?
En...hoe geraak ik er voorgoed van af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Malwarebytes Antimalware draaien!!

http://www.malwarebytes.org/

Tot nu toe is dat de scanner die bij mij de vervelende dingen er goed af haalt.

Verder raad ik je aan op zijn minst tijdelijk een andere antivirus te proberen. Avast bijvoorbeeld.

Geen enkele scanner vindt ALLES, en daarom is het zaak meerdere scanners te hebben en te gebruiken. Niet noodzakerlijkerwijs tegelijk natuurlijk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens is het aan te raden om bij deze specifieke infectie je internet connectie verbreken tijdens het verwijderen, en het zal een moeilijke zijn... dit is een taaie vervelende infectie.

Volgens internet kan zowel stopzilla als kaspersky deze specifieke kl**** aan.

Zelfs malwarebytes vindt hem niet altijd, maar het is dus wel degelijk een gevaarlijke infectie.
Verder kun je in uiterste nood Combofix proberen, maar eigenlijk kun je daar alleen mee werken als je weet wat je doet.

Bij mij hielp hij echter wel.

Succes met vechten tegen dit rotz****

Toegevoegd na 6 minuten:
Overigens zal je probleem steeds erger worden als je er niet heel snel tegen vecht, het ding gaat namelijk je virusscanner uitschakelen, en ook nog andere virussen downloaden als hij de kans krijgt. Deze is specifiek ontworpen om je beveiligingen te omzeilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sommige trojans verstoppen zich ook in bv je registry of in de herstelpunten van je computer. Bij het verwijderen van de trojan kan dan je systeem beschadigd raken en wordt bij het opnieuw opstarten uit je herstelpunt gelezen; En voila. Trojan terug.

Er is een anti spyware scanner die dat aankan, kom alleen niet op de naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg irritant euvel, komt meestal dat het ook in het register word opgeslagen.
En elke keer als jij je computer opstart, dan begint het spelletje van voren af aan.
Zelf gebruik ik regelmatig Tweaknow Regcleaner, persoonlijk vind ik die wat veiliger dan cc-cleaner, schoont je register op, maar verwijderd ook coockies en zo, en is tevens een gratis programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het kunnen komen doordat je herstelpunten hebt met systeemherstel? Zo ja, misschien eerst proberen je systeem terug te zetten naar een datum waarop je die trojan nog niet had.

Als het probleem zich blijft voordoen, kun je proberen je herstelpunten te verwijderen (let op: het is een gok / eigen risico!!)

Zoals in de bron staat: "Om herinfectie via systeemherstel te voorkomen, is het raadzaam de bestaande systeemherstelpunten te verwijderen door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste programma dat ik ken is combofix. Gratis maar wel een beetje werk om de hele procedure te doorlopen. Het helpt je echt van je problemen af. Volg deze link:
http://www.bleepingcomputer.com/combofix/how-to-use-combofix