Wat is Steam voor een computerprogramma?

Wat doet het? Is het veilig? is het echt noodzakelijk voor het spelen van spellen (bijvoorbeeld Football Manager 2011)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
9.1K

Antwoorden (3)

Steam is een game platform waar je digitaal games kan kopen. Als je dus daar een spel koopt in jou geval football manager 1011 dan krijg je dat spel via steam binnen. Je kunt het dan ook gelijk downloaden van hun server (als je het hebt gekocht) en installeren. Het is simpel weg veel makkelijker! Je hoeft niet steeds een spel dan in de winkel te halen! En het spel steeds mee te nemen. Want je hebt alles (in je account op steam) opgeslagen op een server van hun. Je neemt de spellen simpelweg gewoon digitaal mee! Ik zelf vind het een super programma! En het is zeker veilig!

Hopelijk heb ik je voldoende informatie kunnen geven!

Fed

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is niet echt noodzakelijk maar wat je waarschijnlijk wel in de toekomst gaat krijgen is dat er steeds meer spellen op steam gaan verkocht worden. En het leuke daar van is is bijvoorbeeld dat je daar de oudste gta kan kopen! Plus er zijn veel demo's beschikbaar. En veel leuke en voordelige aanbiedingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noodzakelijk is het volgens mij wel bij bepaalde spellen als je multiplayer wilt gaat gaan spelen online. Ik heb wel eens een spel gehad (gedownload zonder te betalen ^^, maar daar gaan we het hier niet over hebben) waarbij ik ook de multiplayer functie wilde proberen. Dit lukte niet omdat ik Steam niet had geïnstalleerd en al had ik dat wel, dan zou het alsnog niet lukken. Het kan dus ook als controle dienen of jij het spel wel legaal hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
steam is zeker veilig :D
het is niet zeker nodig om games te spelen .. maar meestal heb je dan wel ea manager ofzo nodig.
bij steam koop je games, of activeer je game key zodat je die game zoveel je wil kan downloaden en spelen.
maar die gedownloade games worden dan op je gebruikers account geplaatst dus deze game kan niet meer worden geactiveerd op een andere account . endus moet er ook als iemand anders het wil spelen die persoon op jou acc zitten. voor football manager kan je ook ea download manager gebruiken . maar moet natuurlijk wel de disc of key hebben.