Wat moet ik invullen bij accountgegevens in Outlook Express?

Ik zat eerst bij planet en later is het natuurlijk kpn geworden. Ik heb de pc opnieuw geinstalleerd, maar moet ik nu de pop3 en smtp van kpn of van planet gebruiken? En wat is de pop3 en smtp precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (3)

SMTP van KPN
KPN - mail.kpnmail.nl
KPN Zakelijk - smtp.zakelijkmail.nl

POP3
pop.kpnmail.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
inderdaad. Wij zijn nu ook overgegaan op KPN, en dit is de juiste info die je in moet vullen.
Ik vermoed dat dat nog steeds planet is, tenzij ze destijds toen ze hun naam wijzigden je een bericht gestuurd hebben dat het zou wijzigen.

Wat het precies is?
De smtp regelt de uitgaande mail. Als je daar een tikfout zou maken en er plenat van zou maken oid, dan zouden je mailtjes je mailbox niet meer verlaten.
De pop regelt de inkomende mail.

"POP staat voor Post Office Protocol, de '3' is de versie van het protocol dat gebruikt wordt. Het POP3-protocol is bedoeld voor het binnenhalen van e-mail. "
"MTP staat voor Simple Mail Transfer Protocol. De naam zegt het dus eigenlijk al. Deze server is bedoeld voor het transporteren van E-mail die u wilt verzenden. "

http://www2.internl.net/helpdesk/software/email/express/expressmail/OE6/afb-c/pop-smtp.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pop3 en SMTP gegevens heb je bij het verkrijgen van je abonnement schriftelijk doorgekregen van KPN.
Heb je die niet meer, kijk dan even op de site van de KPN/Het Net, daar vind je zeker voorbeelden.