Kan je al je program files overzetten van C:/ naar D:/?

Toegevoegd na 9 uur:
In een keer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Het kan wel en er zijn ook tools voor die je helpen bepaalde verwijzingen (shortcuts en registersleutels) om te zetten, maar de praktijk leert, dat het slechts deels werkt en je erna lang bezig bent de fouten nog te herstellen.

Ook het kopieren/verplaatsen van alle programma's en daarna de letters C: en D: te wisselen gaat niet feilloos werken (been there, done that). Het enige wat werkt, is je hele C: drive naar een (grotere) D: schijf te klonen en dan eerst met de D: schijf opstarten (die dan C: is). Daarna, als alles werkt, de oude C: schijf als backup te gebruiken of te formateren.
Dit werk natuurlijk alleen, als het C: en D: twee fysieke schijven zijn en niet twee partities op 1 schijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan maar dan zou je ook je registersleutels moet aanpassen, snelkoppeling en dergelijke om de nieuwe plaats in je pc/laptop te kunnen vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je links naar je programma's werken dan niet meer
je zou dan constant de melding krijgen dat hij de link naar het programma niet kan vinden
het beste is om alle programma's op je d schijf te installeren en eerst te verwijderen van je c schijf

Toegevoegd na 1 minuut:
je zou dan alles moeten aanpassen in je register en dat is een hoop werk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Technisch gezien zou het wel kunnen maar het aanpassen van je gegevens zou zo lang duren dat jouw oplossing de beste is :P
sterredag
13 jaar geleden
Vind het een + waard, vanwege de uitleg na het woordje nee :) en zeker na je toevoeging :)