Hoe kan ik een programma dat automatisch wordt opgestart ongedaan maken? (windows XP)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WinPatrol. Scotty blaft voortaan als iets zich in je automatische start menu zet :-))

Het beste antwoord

Een heel handig programmaatje hiervoor is WinPatrol van biilpstudio's. Dat programmaatje (gratis versie ook) bewaakt je start up, en vertelt je onmiddelijk als iets zichzelf in je automatische startlijst neerzet, en dan kun je beslissen of dat mag of niet.

Ook kun je zien wat er nu in je start up staat, en je kunt dingen verwijderen, verhinderen dat ze starten, en je kunt dingen toevoegen zelf.

http://www.winpatrol.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Start > Uitvoeren > msconfig > Tabblad Opstarten > Vinkje uitschakelen bij dat programma als die er tussen staat.

Of Start > Alle programma's > Opstarten, en daar dat programma verwijderen als die daar tussen staat.

Toegevoegd na 56 seconden:
En sommige programma's hebben in de opties ook een mogelijkheid om te kiezen of het programma bij het opstarten ook mee opgestart moet worden of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gratis programma Revo-uninstaller heeft een feature waarbij je door simpel aan- of afvinken kan bepalen of een bepaald programma al dan niet mee wordt opgestart met het besturingsproagramma. In dit geval windows xp.
Even googlen naar Revo-uninstaller dus.

Toegevoegd na 11 minuten:
Bovendien is Revo-uninstaller ideaal om een softwareprogramma heel grondig van de computer te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf gebruik hier altijd ccleaner voor...
het is een redelijk gebruiksvriendelijk programma waarmee je alles netjes kan bijhouden en schoonhouden.
meer info vind je op www.ccleaner.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik daar altijd het gratis programma startup 2.8 voor

er is een standalone versie, die je uitzipt en dan meteen werkt.

of de versie met installer zodat het programma na installatie te gebruiken is via, start, configuratischerm, startup

een simpel, klein en effectief programmaatje :)