Waarom werkt deze batch file niet? Lees extra uitleg

Dit is mijn command:

xcopy /s /e /y C:\Users\Johan Klaus\Music\*.* H:\Muziek\

Schijf H is mijn fileserver
in (C:\Users\Johan Klaus\Music\) heb ik mappen en bestanden die ook in (h:\muziek\) voorkomen

error: ongeldig aantal parameters

Dit werkt wel:

xcopy /s /e /y C:\test\*.* H:\test\

daar zit ook mappen in en bestanden die overeenkomen.

Mijn bedoeling is: een batch bestand die om de week al mijn muziek back-upt naar mijn fileserver. zodat alle nieuwe mappen en muziek op 2 plaatsen staan.

wie kan mij helpen?

Toegevoegd na 23 minuten:
Dankje wel noAnswer!

maar nu heb ik nog een probleem:

Hij gaat nu dus ALLES opnieuwe kopieren.. dat duurt uren.
dus de command /y moet weg.

zonder de /y krijg ik de vraag: overschrijven Ja/Nee/Alle
dit moet dus bij allemaal Nee zijn want die bestaan dus al.

Hoe zet ik dat in de commandline zodat hij automatisch alleen de nieuwe mappen kopieert

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Komt denk ik door de spatie in je naam achter Users\

Toegevoegd na 1 minuut:
Probeer eens:

xcopy /s /e /y "C:\Users\Johan Klaus\Music\*.*" "H:\Muziek\"

Toegevoegd na 34 minuten:
Je tweede vraag weet ik niet zeker, maar probeer eens iets met: /d[:mm-dd-yyyy]

Alleen gewijzigde bestanden van die datum of later worden dan gekopieerd, en als je geen datum opgeeft, dan kijkt ie naar de datums in je bestemmingsmap.

Zoals het op de Microsoft site staat:
"/d[:mm-dd-yyyy] : Copies source files changed on or after the specified date only. If you do not include a mm-dd-yyyy value, xcopy copies all Source files that are newer than existing Destination files. This command-line option allows you to update files that have changed."