Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je "rondkomen" van sociale media accounts?

Met verbazing zat ik een artikel te lezen over een vrouw die op TV geweest is. In een programma genaamd: "Meer dan verwacht." Nooit van gehoord, maar het gaat over haar drieling blijkbaar.

In het artikel staat: Mieke vertelde eerder hoe ze haar werk probeerde op te pakken na de bevalling, maar inmiddels kan ze door het succes van de serie rondkomen van de verdiensten uit haar sociale media-accounts.

Hoe dan? Ben ik nu zo naïef? Ik zie har al de hele dag status updates plaatsen op Facebook...
Maar hoe verdien je daar geld mee? Wie betaalt dat dan?

https://www.ad.nl/show/drielingmoeder-mieke-uit-meer-dan-verwacht-openhartig-over-heftige-periode-ik-had-de-bevalling-nog-niet-verwerkt~a4fee0ac/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je kan "rondkomen" van sociale media op verschillende manieren, vooral als je een groot aantal volgers hebt.

Meestal verdienen mensen geld via sponsordeals, waarbij merken betalen voor promotie van hun producten of diensten. Als je populair bent, willen bedrijven dat jij hun product laat zien in jouw posts.

Daarnaast zijn er ook platforms waar je betaald kunt krijgen voor je content, zoals advertenties of samenwerking met andere creatoren. Denk aan Instagram of TikTok, waar je inkomsten kunt genereren door views en interacties.

Ook zijn er mensen die merchandise verkopen of crowdfunding gebruiken om financieel ondersteund te worden door hun volgers. Dus het is best een hele industrie op zich!

Wie heeft ervaring met het monetizen van sociale media? Welke strategieën hebben jullie geprobeerd en wat werkte het beste?
(Lees meer...)
6 maanden geleden
BonBonvanJohn
6 maanden geleden
Wat Gwen vergeet te vermelden is dat dit een erg onzeker en stressvol inkomen is want je moet zoiets dergelijks echt aan de gang houden. Steeds nieuwe dingen verzinnen om bijv. meer verschillende volgers te winnen om zo ook meer sponsordeals te krijgen. Het kan ook zomaar instorten en dan zit je met de gebakken peren. Volgens velen kan het best lucratief zijn als je het goed aanpakt. Het lijkt mij in ieder geval 3X niks om zo aan m'n geld te komen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing