Ik ben permanent gebanned op mijn snapaccount en hoe kom ik er weer in?

ik ben permanent gebanned op mijn snapaccount want een vriend van mij pakte mijn telefoon af zonder dat ik het wist en hij verspreed heel veel illigale foto's en video's ( kinderporno ) toen ik mijn telefoon terugkreeg zag ik dat ik permanent verbannen ben van de app en kan ook geen nieuw account aanmaken. wat moet ik nu???

7 maanden geleden
3.2K
tinus1969
7 maanden geleden
Vriend? Iemand die via jouw account illegale foto’s verspreid? Aangifte doen bij de politie als t echt om kinderporno gaat.
Pieterke
7 maanden geleden
Wat je als eerste moet doen is het contact met die zogenaamde vriend verbreken! Maar hopelijk heb je dat inmiddels al gedaan.
Je zou hem zelfs kunnen aangeven voor het in bezit hebben van kinderporno want dat is strafbaar.
jc54
7 maanden geleden
Zonder snapaccount is het leven ook de moeite waard. Probeer dát eens. Vraagje, hoe kwamen die illegale foto's en kinderporno op jouw telefoon?
Pieterke
7 maanden geleden
En ik hoop dat je die zogenaamde vriend ook daadwerkelijk aangeeft.
tinus1969
7 maanden geleden
Niet op Snapchat is bovendien je kleinste probleem als je gelinkt bent aan kinderporno.
crispy
7 maanden geleden
In het echte leven is het helaas zo dat als je een fout maakt je niet even kunt 'herstarten op het vorige level'.
Het enige wat je nu kunt doen is volledig open kaart spelen (met politie), en hopen dat dat voldoende is om geen zware straf te krijgen. Want bezit en verspreiding van kinderporno is een zwaar delict, het ziet er slecht uit voor die 'vriend' van je en daar sta je heel erg dicht bij.
Het wordt zijn woord tegen jouw woord, maar het vervelende is dat het aantoonbaar is gebeurd met jouw account.
A1961
7 maanden geleden
nieuwe simkaart en een andere naam?
Agnes62
6 maanden geleden
Kan je niet met een ander mailadres een account aanmaken?

Antwoorden (1)

Het idee van permanent is .. dat het permanent is. Je account kom je dus niet meer in.

Terecht ook, want blijkbaar ben jij niet in staat je telefoon veilig te beheren en mogen jij en je 'vriend' van geluk spreken wanneer jullie de politie niet op je dak krijgen i.v.m. die kinderporno!
thymen
7 maanden geleden
Ik wist geeneens dat ie al die troep überhaupt had. Hij had alles op zijn mobiel staan en overgezet naar die van mij, en toen verspreid. Ik ga ook nooit meer vrienden met hem worden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden
Ik vraag me ook af hoe die vriend aan die rommel komt. PS. Jij bent nu wellicht ongewild medeplichtig.
Eigenlijk zou je, juist daarom, ook aangifte moeten doen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/seksuele-misdrijven/kinderporno/kinderporno-is-strafbaar Mensen die zich schuldig maken aan kinderporno kunnen hiervoor een van de volgende straffen krijgen: een gevangenisstraf van maximaal 4 jaar;
een geldboete van de vijfde categorie.