Hoe kan ik whatsapp probleemloos op meerdere toestellen gebruiken?

Ik heb twee smartphones; een nieuwe waarin ook mijn SIMkaart zit, en een oude die ik enkel gebruik thuis omdat ik uiteraard nog wel op internet kan. Nu is dat een heel gedoe met whatsapp. Elke keer opnieuw moet ik me terug aanmelden, dan moet er een code gestuurd worden (wat dan soms niet gebeurt en dan kan ik pas na 24 u een nieuwe code aanvragen), die code moet worden ingebracht enz. Als ik na gebruik van een smartphone dan terug mijn whatsapp op mijn laptop wil lezen, dan moet ik weer de QR code scannen enz enz enz. Miserie dus.
Met Facebook bv kan ik met gemak op alle toestellen werken zonder telkens alles opnieuw te moeten instellen.
Hoe kan ik dat zo instellen dat Whatsapp gewoon aanvaardt dat ik nu eenmaal meerdere toestellen heb? Er moeten toch nog vele mensen zijn in dat geval, bv koppels die een gemeenschappelijk Whatsapp account hebben?

een jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Er is helaas geen officiële manier om hetzelfde WhatsApp-account volledig op twee telefoons te gebruiken.

Een mogelijke oplossing om WhatsApp op twee telefoons te gebruiken, draait om het gebruik van een webbrowser en niet een tweede app.
1. Open WhatsApp op je primaire telefoon. Tik op het Ellipsis-pictogram (drie stippen) in de rechterbovenhoek om een vervolgkeuzemenu weer te geven.
2. Tik in het vervolgkeuzemenu op de optie "Gekoppelde apparaten ".
3. Ga nu naar de secundaire telefoon en ga naar het volgende adres - " web.whatsapp.com ".
4. Tik in de rechterbovenhoek op het ellipspictogram (drie stippen) in Chrome om een vervolgkeuzemenu te openen.
5. Je ziet een optie genaamd " Desktop Site ". Tik daarop en je zult zien dat de pagina opnieuw wordt geladen om de desktopversie van de WhatsApp Web-app te openen.
6. Je wordt nu opgewacht door de goede oude inlogpagina van WhatsApp Web, die u een QR-code laat zien.
7. Nadat de vorige stappen zijn gevolgd op het primaire apparaat, klik je op de knop "Een apparaat koppelen" om de QR-codescanner te openen.
8. Plaats de QR-code op de tweede telefoon onder de scanner en je ziet vrijwel onmiddellijk het dialoogvenster "Aanmelden".
9. Nu zie je de WhatsApp-chats op je tweede telefoon.
Zie voor details:
https://www.techadvisor.com/article/743525/how-to-use-the-same-whatsapp-account-on-two-phones.html
SimonV
een jaar geleden