• Tik op de foto waarin je getagd bent
• Druk vervolgens op de tag met jouw gebruikersnaam
• Druk op Meer opties
• Druk op Mij uit bericht verwijderen
• Bevestig door op ‘Verwijderen’ te drukken
Kies bij Instellingen op Privacy en druk vervolgens op Tags: hier kan je aanvinken dat je tags eerst vooraf wil controleren. Ben je ondertussen ongewenst getagd geweest in berichten, dan kan je tags hier verwijderen door op Bewerken te drukken. Ga nu terug en kies voor Vermeldingen. Selecteer hier vervolgens dat je vermeldingen enkel toestaat van personen die je volgt. Zo kunnen spammers je niet zomaar gaan vermelden in berichten.
.
Instagram stelt anderen niet op de hoogte van je verwijderingen.
SimonV