Wat is de app WeChat?

Ik las dat Trump naast TikTok, ook de app WeChat vanaf september gaat verbieden vanwege veiligheidsrisico's. Ik heb zelf een account op TikTok, maar de app WeChat ken ik niet. Volgens mij hebben we daar in Nederland ook niet echt ervaringen mee. Is die app ook Chinees en wordt het daarom verboden?

Utrecht
3 jaar geleden
WeChat is de Chinese tegenhanger van Whatsapp.
Van, voor en door Chinezen. Razend populair maar dus buiten China nauwelijks bekend/gebruikt.

Antwoorden (1)

Wechat is in principe de Chinese vorm van Whatsapp. Iedereen in China gebruikt dit platform om te chatten met elkaar.