Waar kan ik cijfers vinden van het gebruik van Facebook per geslacht en leeftijd in 2019 of 2020?

Ik heb geprobeerd te kijken bij het CBS en andere sites maar ik krijg niet de gegevens die ik zoek. Kan iemand mij helpen?

1.1K
Amadea
3 jaar geleden
Dat zijn geen gegevens die van belang zijn voor de statistieken van een land. Je zult het bij Facebook zelf vandaan moeten halen.

Antwoorden (1)

Facebook werd in 2020 in totaal door 10,1 miljoen mensen gebruikt.

Van de mensen in leeftijdscategorie 15-19 jaar gebruikt 51% Facebook
Van de mensen in leeftijdscategorie 20-39 jaar gebruikt 82% Facebook
Van de mensen in leeftijdscategorie 40-64 jaar gebruikt 77% Facebook
Van de mensen in leeftijdscategorie 65-79 jaar gebruikt 67% Facebook
Van de mensen in leeftijdscategorie 80+ jaar gebruikt 59% Facebook

Van de Facebook gebruikers is 53% vrouw en 47% man.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Grootste deel van deze gegevens komt overigens van het Social Media Onderzoek 2020 (bovenste bron), hier is nog veel meer informatie in te vinden mocht je geïnteresseerd zijn.