Waardoor komen er vriendschapsvoortellen van vrienden en familie op mijn anonieme Facebookaccount?

Het account draagt niet mijn eigen naam, heeft geen profielfoto of informatie, geen posts. Ik doe er niks mee. En toch krijg ik voorstellen van mensen die ik ken. Hoe dan?
Ik heb ook een account dat ik wel gebruik en wat ook openbaar is.

3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Als het email adres of telefoonnummer wat jij voor je 2e account gebruikt, voorkomt in de contacten van familie of vrienden van je die deze info met FB hebben gedeeld, dan krijg je dit soort suggesties.
Er is dus ergens een connectie.

Enige manier om dit te voorkomen is als je een volledig nieuw email adres voor FB gebruikt, deze niet deelt met vrienden en familie, en ook niet je telefoonnummer toevoegt aan je account.
Toegevoegd op 10 juli 2020 11:42: tekst
Ritsuka
3 jaar geleden
Snuffel
3 jaar geleden
Ik had het telefoonnummer onzichtbaar gemaakt. Ook het e-mailadres dacht ik. Er is volgens mij geen enkele info zichtbaar op het account. Gek toch dat mensen toch een verzoek doen.
Ritsuka
3 jaar geleden
mensen doen geen verzoek, Facebook zelf doet je voorstellen. Ook al maak je iets onzichtbaar, FB heeft die info en gebruikt het om te proberen mensen aan je te koppelen.