Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt een ? gebruikt in plaats van een !, dat zie ik op sociale media ?

Hoi, grote kans dat dit een domme generatiekloof vraag is, maar ik stel hem toch. Ik zie op de sociale media vaak dat men een ? gebruikt op een plek waar logischerwijs een ! hoort te staan. Kan iemand mij dit uitleggen? (Of moet dit dan een ! zijn :-)) Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
Pieterke
4 jaar geleden
Dat valt niet uit te leggen. Het is gewoon slecht taalgebruik om een ! in plaats van een ? te zetten en andersom geldt dat ook.
Amadea
4 jaar geleden
Kun je er een afbeelding met een voorbeeld hiervan laten zien? Ik ben het nog nooit tegen gekomen....
Pieterke
4 jaar geleden
Ik heb het op Facebook ook weleens gezien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je dit op Youtube ziet staan staat er bijvoorbeeld in de titel: ' ik heb een nieuwe tesla gekocht ?' Dan zou je denken dat de vraagteken een spelfout is omdat het helemaal geen vraag is, maar op Youtube is dit voor het publiek toch aantrekkelijk om de video te gaan bekijken. En als het blijkt dat diegene helemaal geen nieuwe tesla heeft gekocht kan het publiek niet zeggen dat dat was beloofd...Want er staat vraagteken achter de titel en geen uitroepteken. Daarom hoeft de titel niet altijd waar te zijn, maar trekt het wel publiek.
( Ik weet niet zeker of dit is wat je bedoelde, maar anders is dit wat ik denk dat het betekend) )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding