Ja hoor, daar kun je gewoon op inschrijven. Net als op Facebook, Goeie Vraag, et cetera.
. . .
Het gaat als volgt:
- ga naar instagram.com.
- Voer je e-mailadres in, maak een gebruikersnaam en wachtwoord of klik op Aanmelden met Facebook om je aan te melden met je Facebook-account.
- Als je je met een e-mailadres registreert, klik je op Registreren. Als je je met Facebook registreert, wordt je gevraagd om je aan te melden bij je Facebook-account als je momenteel niet bent aangemeld bij het account.
- - -
Je zou de hier beschreven methode kunnen gebruiken om foto's te uploaden: https://vinkacademy.nl/fotografietips/zonder-telefoon-foto-op-instagram/
Toegevoegd op 23 februari 2019 13:21: tekst
Amadea
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Zo makkelijk is het niet.
teusvh
5 jaar geleden
Ik vraag het voor mijn vrouw.
Zelf ken ik Instagram niet.
Ze zegt dat ze inderdaad een Instagram-account heeft, via de laptop, maar er geen foto's op kan zetten.
Oftewel: kun je via de laptop VOLLEDIG gebruik maken van Instagram?
Of doetzij iets verkeerd?
Ja je kan op allerlei manieren gebruik maken van Instagram op de PC. Je zou naar de website kunnen navigeren maar die geeft niet alle functies zoals uploaden(direct) zoals de app op mobiele apparaten, voor Windows 10 is er wel een app uitgebracht via de MS-store en je kan Bluestacks gebruiken.

Je hebt grofweg dus 3 keuzes:
-Windows 10 + MS-app
-Web+Chroeme/FF+addons
-Bluestacks+Android-app

Als je Windows 10 hebt:
https://www.microsoft.com/en-us/p/instagram/9nblggh5l9xt?activetab=pivot:overviewtab

Als je geen Windows 10 hebt maar het via browsers en addons wil doen
https://rsnijders.info/vakblog/2017/05/19/instagram-fotos-computer/

Als je het via de Android-app wil doen via een emulator (Bluestacks):
https://nl.ccm.net/faq/5337-instagram-op-je-pc-gebruiken
---
In Firefox
Als je in Firefox via het menu Add-ons naar de Extensions gaat dan kun je daar een User Agent Switcher plugin zoeken en installeren. Je vindt er meerdere met een vergelijkbare naam maar allemaal doen ze hetzelfde: ze laten Firefox zich voordoen als een mobiele browser. Ik heb zelf de User-Agent Switcher (revived) plugin gebruikt maar de andere plugins werken ook zonder problemen.

Na installatie komt er een icoontje bij in de menubalk en als je dan naar een website gaat – www.instagram.com natuurlijk – kun je de mobiele versie van de site krijgen door simpelweg op dat icoontje te klikken en een mobiele browser te kiezen uit het bovenste rijtje.

Herlaad vervolgens de site en je zult zien dat de menuknoppen, die je kent uit de app, er ineens bijgekomen zijn.

Klik op het icoontje van het fototoestel om vervolgens een foto te selecteren vanaf je computer en te uploaden.
---
Bron: https://rsnijders.info/vakblog/2017/05/19/instagram-fotos-computer/
---
Nog een mooie Chrome extension:

https://chrome.google.com/webstore/detail/desktop-for-instagram/nlhjgcligpbnjphflfdbmabbmjidnmek
Toegevoegd op 23 februari 2019 13:57: tekst
5 jaar geleden
Hallo,
Je kan inderdaad via Chrome inderdaad geen foto's of filmpjes uploaden, maar hier heb je geen plugins voor nodig; veel van die Chrome plugins verzenden veel info van je PC naar de maker...

Foto uploaden via Chrome ZONDER plugins:
1. Ga naar Instagram.com en log in of registreer.
2. Open het 'inspecteer' tabje ( rechtermuisknop of Control-Shift-I )
3. Als het tabje geopend is, doe je Control-Shift-M
Je scherm wordt dan kleiner omdat Chrome Instagram laat denken dat je op een mobiel zit
4. Nu kan je met het +je een foto/video van je PC selecteren!

Wil je weer naar de volledig-scherm versie? - Volg dan de stappen van 4 -> 1

Groetjes!