Wat betekent de rode achthoekige emoji?

Bij whatsapp wordt vaak de rode achthoekige emoji
Bij whatsapp wordt vaak de rode achthoekige emoji gebruikt. Maar wat betekent deze?
Het wordt vaak gebruikt in combinatie met stop, maar waarom is dit 'verkeersbord' dan niet afgemaakt? Waarom is er geen 'stop' in geschreven?
Of is het puur een geometrisch figuur? Maar waarom zijn er dan geen zeshoeken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K
Antoni
5 jaar geleden
Ene Emanuel Maiberg heeft hier https://motherboard.vice.com/nl/article/d7de4a/alle-72-nieuwe-emoji-gerangschikt-van-slecht-naar-goed hetzelfde probleem als jij. Hij schrijft: "Is dit een stopbord zonder STOP? Is dit specifiek bedoeld voor fans van geometrie of, nog specifieker, achthoeken? Dit is een slechte emoji."
TurfGraver
5 jaar geleden
Stopbord heeft zelfde vorm.
Tekst zal het niet internationaal maken.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Stop_sign_China.svg
Ritsuka
5 jaar geleden
Vaak? Zie het hier voor het eerst

Het beste antwoord

Het Amerikaanse stopteken is achthoekig. William Phelps Eno bedacht het stopbord rond 1900. Eerst was het klein, wit en vierkant met zwarte letters. In 1923 stelde een afdeling van de snelweg in Mississippi de verandering voor om via de vorm van het bord al aan te geven welk gevaar het betreft. Er zit een simpele logica achter: hoe meer kanten het bord heeft, hoe gevaarlijker het komende weggedeelte is.

De bedoeling van een emoji is dat er een boodschap wordt gegeven zónder tekst te gebruiken. Het maakt het er niet makkelijker op dat dezelfde emoji wereldwijd in de meest uiteenlopende culturen worden gebruikt. Omdat de rode hexagon in Amerika (en kennelijk in meer landen, maar het is mij niet bekend welke allemaal) voor iedere weggebruiker *stop* betekent heeft men daarom deze vorm en kleur gekozen voor de stop-emoij.
Amadea