Waarom was in 2012 een verjaardagsmelding in facebook in Haren (Gn) uit de hand gelopen?

Als ik een openbaar bericht in facebook plaats, dan komt dat bericht op de tijdlijnen van mij en van mijn vrienden te staan. Niet vrienden krijgen het bericht niet op hun tijdlijn, maar kunnen het alleen lezen als ze in mijn tijdlijn kijken. Zo heb ik het begrepen. Of was dat in 2012 anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het was geen verjaardagsmelding, het was een aangemaakt evenement die per ongeluk de instelling openbaar had gekregen. Dan kan iedereen aangeven dat ze willen komen, en dat werd toen massaal gedaan door jongeren die daar rotzooi kwamen trappen. Een openbaar FB event word meestal aangemaakt door de organisatie van een festival, sportwedstrijd, of concert. Daar delen ze de laatste info over het evenement en kunnen mensen berichten en foto's plaatsen. Je eigen feestje kun je ook als event plaatsen, maar dit kan het beste als privé event.

Toegevoegd op 22 maart 2018 05:26: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100